قهوه نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان است. اگر شما هم علاقه زیادی به قهوه دارید این یادداشت برای شماست.

چگونه از قهوه برای زیبایی پوست استفاده کنیم؟

سلامت نیوز: قهوه نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان است. اگر شما هم علاقه زیادی به قهوه دارید این یادداشت برای شماست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، قهوه در زندگی مدرن امروزی نقش زیادی دارد. اکنون اثبات شده است که مصرف متعادل و معین قهوه برای سلامتی بسیار مفید است و برای دفع برخی از بیماری‌ها نیز بسیار مؤثر است. اما علاقه‌مندان به قهوه می‌توانند دلیل دیگری هم برای نوشیدن آن داشته باشند: قهوه برای زیبایی پوست نیز مفید است. قهوه نقش مهمی در سلامتی پوست دارد. بنابراین شاید بد نباشد همان وقتی که قهوه دلخواهتان را می‌نوشید کمی از آن را روی پوست‌تان بمالید و از مزایای آن هم بهره‌مند شوید.

چرا قهوه برای پوست مناسب است؟
قهوه به روش‌های متفاوتی می‌تواند در سلامتی‌تان نقش داشته باشد. نوشیدن مقداری قهوه می‌تواند استرس‌تان را کم کند، حالتان را بهتر و انرژی‌تان را بیشتر کند اما قهوه این مزایا را برای پوست‌تان دارد؟

قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است
محیط زندگی پر از رادیکال‌های آزاد است که باعث ایجاد پیری زودرس در پوست می‌شود. مصرف قهوه می‌تواند به‌عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با این رادیکال‌های آزاد مقابله کند و از پوست در برابر آنها دفاع کند. پودر قهوه حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان است که می‌تواند به‌عنوان یک محافظ قوی به کار برود.

محافظ در برابر نور خورشید
نور مستقیم خورشید بسیار خطرناک است و تهدید‌کننده زندگی و عاملی برای مهمترین بیماری‌های پوستی است. محافظت در برابر نور آفتاب با کافئین موجود در قهوه یک روش مؤثر برای مقابله است.
مطالعات نشان می‌دهند نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز مقاومت پوست را در برابر اشعه خورشید بالا می‌برد. البته این به معنای آن نیست که با نوشیدن قهوه در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌شوید.
 در هر حال شما به کرم ضد آفتاب نیاز خواهید داشت اما مصرف قوه به شما کمک می‌کند قابلیت‌های پوستی خود را افزایش
دهید.

قهوه پوست را نرم و شفاف می‌کند
محتویات دانه‌های قهوه از این دانه خوراکی قابلیت‌هایی می‌سازد. قهوه در بازسازی و رشد سلول‌های پوستی نقش مهمی دارد.
با نوشیدن قهوه قابلیت پوست شما برای رطوبت رسانی، بازسازی خود و ایجاد شفافیت بیشتر می‌شود. می‌توانید کمی


چگونه از دانه‌های قهوه برای پوست استفاده کنید

 اسکراب صورت
این ماده برای لایه‌برداری پوست صورت بسیار فوق‌العاده است.قهوه هیچ آسیبی به پوست نمی‌زند و به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی بسیار مؤثر عمل می‌کند. کمی از دانه‌های قهوه را پودر کنید با شکر قهوه‌ای و روغن زیتون مخلوط کنید. وقتی این مواد را بخوبی مخلوط کردید آن را روی پوست ماساژ بدهید تا سلول‌های مرده پوست برداشته شوند و پوست‌تان کاملاً لایه‌برداری شود.


 شست‌وشو و پاکسازی کف سر
قهوه برای شست‌و‌شو و پاکسازی کف سر نیز مفید است. نصف فنجان پودر قهوه را با کمی آب مخلوط کنید و به کف سر خود بمالید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه کف سر را با این خمیر ماساژ بدهید و سپس آن را کاملاً آبکشی کنید و با شامپوی روزانه خود موها را از باقی‌مانده پودر قهوه تمیز کنید. این کار برای از بین بردن خارش سر و پوسته‌های سر مفید است و به رشد موها کمک می‌کند.


 اسکراب بدن
قهوه برای کاهش سلولیت‌های بدن نیز مؤثر است. قهوه باعث می‌شود پوست‌تان محکم‌تر شود و سلولیت‌های ایجاد شده روی پوست را کمتر می‌کند. پودر قهوه را با یک قاشق روغن زیتون و کمی شکر مخلوط کنید. این ترکیب را به‌عنوان یک اسکراب مؤثر روی پوست بمالید. بویژه در بخش‌هایی از پوست که در آن سلولیت ایجاد شده است. با این کار پوست‌تان سفت‌تر می‌شود. اگر این کار را به طور روزمره انجام بدهید به احتمال زیاد نتیجه آن را خواهید دید بویژه اگر ورزش کنید و اضافه وزن خود را کاهش دهید.


 روشن‌کننده پوست
برای داشتن یک پوست شفاف و لطیف از ماسک قهوه استفاده کنید. نصف فنجان قهوه را با چند قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این ترکیب را به آرامی روی پوست بمالید و اجازه بدهید تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. سپس پوست را با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث شفافیت پوست می‌شود.


 از بین بردن پف چشم با قهوه
برای از بین بردن پف چشم‌ها و سیاهی دور چشم می‌توانید از قهوه استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم قهوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای از بین بردن پف چشم مؤثر است. هر زمان که قهوه می‌نوشید مقداری از آن را با یک پنیه به دور چشم بمالید و اجازه بدهید خشک شود. بعد از چند دقیقه دور چشم را کاملاً با آب سرد بشویید. برای پف دور چشم همچنین می‌توانید از قالب‌های یخ قهوه استفاده کنید و آن را روی چشم بگذارید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha