چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 216652

با شروع فصل تابستان، بیماری های پوستی چون آفتاب سوختگی افزایش، و منجر به التهابات پوستی می شود.

برای آفتاب سوختگی چه باید کرد

سلامت نیوز: با شروع فصل تابستان، بیماری های پوستی چون آفتاب سوختگی افزایش، و منجر به التهابات پوستی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، با شروع فصل گرما، بیماری‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی رواج پیدا می‌کند و بسیاری از افراد را با معضل التهاب‌های پوستی روبرو می‌کند.

در فصل تابستان با مجاورت طولانی مدّت در آفتاب یا سایر منابع پرتو فرابنفش، التهاب در پوست، و در نتیجه آفتاب سوختگی ایجاد می‌شود که منجر به سوختگی بر اثر پرتوی فرابنفش موجود در نور خورشید یا دستگاه‌های برنزه کننده (سولاریوم) می شود.

 سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و ایجاد تاول از علائم سوختگی پوست است که نباید آن را سرسری گرفت و در مقابل قرمزی، تورم، درد تاول زدن پوست، تب، تهوع و استفراغ، تیره شدن یا ور آمدن پوست پس از بهبودی، باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود.

در این بین برخی عوامل، چون ژنتیک در پوست روشن، چشمان آبی و موی قرمز یا بور، استفاده از دارو‌ها از جمله داروهای گوگرددار، تتراسایکلین‌ها، آموکسی سیلین یا قرص ضد بارداری، باعث تشدید آفتاب سوختگی شده و بیماری را تشدید می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، حتما در فضای خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده شود و‌ ترجیحا از تردد در ساعات آفتابی خودداری کنند.

دوره درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب، در طی ۳ روز تا ۳ هفته طول می‌کشد که بستگی به شدت سوختگی این زمان تعیین می‌شود. افرادی که دچار این عارض پوستی می‌شوند می‌توانند برای کاهش گرمی و درد، از پارچه مرطوب و خنک استفاده کرده و برای از بین بردن آفتاب سوختگی از کرم سرد یا لوسیون نوزاد استفاده کنند. همچنین در صورت وجود تاول با مصرف ژل نفت خام می‌توان مانع از چسبیدن اشیا به تاول‌ها شد و با شست و شوی پوست با آب سرد و بلغور، روند درمان را تند‌تر کرد.

برخی افراد در شرایط آفتاب سوختگی با تجویز‌های خودسرانه و مصرف دارو های، چون بنزوکائین یا لیدوکائین، نه تن‌ها منجر به درما نشده بلکه باعث ایجاد حساسیت در بدن می‌شوند بنابراین توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کرده و در صورت لزوم از آسپرین یا استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha