قربانی اسیدپاشی اصفهان روز جمعه برای انجام یک عمل جراحی هفت ساعته که برای اولین بار در دنیا صورت می‌گیرد به اتاق عمل می‌رود تا بتواند بینایی‌اش را به دست بیاورد.

جمعه آخرین شانس قربانی اسیدپاشی اصفهان برای بازگشت بینایی‌اش

سلامت نیوز:قربانی اسیدپاشی اصفهان روز جمعه برای انجام یک عمل جراحی هفت ساعته که برای اولین بار در دنیا صورت می‌گیرد به اتاق عمل می‌رود تا بتواند بینایی‌اش را به دست بیاورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سهیلا جورکش  در مورد انجام عمل جراحی روی چشم خود گفت: به لطف خداوند بعد ازچهار ماه سختی، ‌رنج و صبر،  FDA مجوزی که برای انجام عمل روی چشم چپ من لازم بود را صادر کرد و ساعت 9:30 روز جمعه به وقت تهران، در بوستون آمریکا این عمل روی چشم من انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه شانس بینایی من برای عمل‌های دیگر کم بود و یا اینکه بعضی از عمل‌ها هیچ‌گونه شانسی برای بازگشت بینایی من وجود نداشت، دکتر چادوش، تصمیم گرفت عملی روی چشم من انجام دهد که برای اولین بار است در دنیا صورت می‌گیرد. به همین دلیل نیاز بود تا مجوزی از FDA صادر شود.

قربانی اسیدپاشی اصفهان، با اشاره به نوع عملی که قرار است روی چشم او انجام شود گفت: دکتر واواس همراه چادوش قرار است این عمل را انجام بدهند که زمان انجام آن حدود هفت ساعت طول می‌کشد. این عمل بسیار سخت و پیچیده است. در این جراحی یک قرنیه طبیعی داخل چشم من قرار می‌دهند و وسیله‌ای که مجوزش را FDA صادر کرده را روی آن قرنیه قرار می‌دهند. این وسیله کمک می‌کند چشم من، قرنیه طبیعی را پس نزند.

وی با اشاره به اینکه این عمل برای نخستین بار در دنیا انجام می‌شود اظهار کرد: در صورتی که این عمل به خوبی روی چشم من انجام شود، موفقیت‌آمیز بودنش مشخص خواهد شد و در آینده امکان انجام آن روی بیماران دیگر هم وجود دارد و از همین روی من اولین فردی هستم که چنین عملی را انجام می‌دهد.

جورکش با بیان اینکه هیچ امیدی برای بازگشت بینایی چشم راست او وجود ندارد عنوان کرد: این عمل آخرین شانسی است که برای به دست ‌آوردن بینایی چشم چپ من وجود دارد. امیدوارم به لطف خدا، روز جمعه بتوانم بینایی خودم را به دست بیاورم.

قربانی اسیدپاشی اصفهان اضافه کرد: این عمل جراحی ریسک‌های زیادی دارد و برای موفقیت‌آمیز بودن آن محتاج دعای خیر مردم هستم.

وی اظهار کرد: روزگار برای من به سختی می‌گذرد و حتی فرصت اینکه بتوانم عمل‌هایی که باید برای زیبایی و ترمیم بخشی از صورتم که به دلیل اسید سوخته است را انجام بدهم،‌ هنوز پیدا نکرده‌ام. امیدوارم که این بار بتوانم بینایی‌ام را به دست بیاورم. طاقت وضعیت فعلی را ندارم و امیدم به خداوند است و می‌دانم که خدا امید من را نا امید نمی‌کند چرا که من گناهی مرتکب نشدم که سزاوار این سختی باشم. دستم را در دست خدا می‌گذارم و با ذکر یا علی مدد وارد اتاق عمل می‌شوم و می‌خواهم که این عمل با موفقیت انجام شود و چشمم به روی زیبایی‌های دنیا، آسمان، زمین، درختان، پدر و مادر عزیزم و تمام عزیرانی که در این مسیر برای بینایی چشم من کمک کردند باز شود.

جورکش اضافه کرد: دوست دارم بینایی‌ام را به دست بیاورم تا به آروزیم که دیدار با رئیس جمهور عزیزم آقای دکتر روحانی است را به دست بیاورم و از آقای دکتر ظریف، دکتر هاشمی،‌ آقای زرین‌کلاه در وزارت کشور، خانم مولاوردی، آقای مهرآبادی و تمام عزیزانی که به من کمک کردند قدردانی می کنم و چشم به راه دیدن آنها و آن دسته از هموطنان ساکن بوستون که جویای حال من بودند هستم.

جورکش گفت: امیدوارم روزی برسد که به جای خشم، خشونت، ظلم و ستم؛ عشق، انسانیت، محبت و صلح جهان را فرا بگیرد.

سهیلا جورکش که در میان قربانیان اسیدپاشی اصفهان بیشترین آسیب را دیده بود، تا کنون بارها بر روی چشم چپ وی عمل جراحی صورت گرفته که پس از یکی از عمل‌های جراحی موفق شد به واسطه دوربین مخصوصی که در چشم چپ او قرار داده شده بود، بتواند ببیند؛ اما پس از مدتی چشم او این نوع عمل را پس زد و مجبور شد دوباره برای به دست آوردن بینایی عمل جراحی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha