عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر کنترل 70 درصدی استفاده از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی اغراق آمیز است و تنها 30 درصد نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی وجود دارد.

ردپای بیمارستان‌های دولتی در خرید تجهیزات پزشکی قاچاق/ نظارت ۳۰ درصدی وزارت بهداشت بر نحوه استفاده از تجهیزات

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر کنترل 70 درصدی استفاده از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی اغراق آمیز است و تنها 30 درصد نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ، محمد حسین قربانی درباره اظهارات رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر قاچاق 200 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: واقعیت آن است که بر اساس گزارش‌های به دست آمده قاچاق تجهیزات پزشکی در کشور و استفاده آن از سوی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بیش از آمار اعلامی سازمان غذا و دارو است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه طبق اطلاعات به دست آمده برخی از بیمارستان‌های دولتی خود اقدام به خرید کالای قاچاق پزشکی کرده و از خرید محصولات تولید داخل خودداری می‌کنند که این موضوع علاوه بر ایجاد معضلاتی برای سلامتی افراد، به تولید داخل نیز ضربه جدی می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره عدم استفاده از محصولات پزشکی قاچاق در بیمارستان‌های دولتی، تصریح کرد: این اظهارات غیرواقعی است چرا که بسیاری از همین بیمارستان‌های دولتی اقدام به خرید محصولات پزشکی قاچاق می‌کنند در حالی که هیچ نظارتی به روند فعالیت آنها نیز وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه در بیمارستان‌های خصوصی نیز هیچ نظارتی بر استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق وجود ندارد، تصریح کرد: برخی اظهارات رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر کنترل 70 درصدی جهت استفاده از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی اغراق آمیز است و به نظر می‌رسد تنها 30 درصد نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: نظارت‌ها بر استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق در مراکز درمانی دولتی وجود ندارد و بدون شک این نبود نظارت در بیمارستان‌های خصوصی بیشتر است لذا باید سازمان غذا و دارو ورود جدی تری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha