عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر بازنگری در قوانین مربوط به پزشکی قانونی، شرایط این بخش را به لحاظ کمبود نیروی انسانی متخصص وامکانات نگران کننده دانست.

قوانین پزشکی قانونی شفاف و به روز نیست/ کمبود نیرو و فرسودگی تجهیزات عامل بحران در پزشک قانونی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر بازنگری در قوانین مربوط به پزشکی قانونی، شرایط این بخش را به لحاظ کمبود نیروی انسانی متخصص وامکانات نگران کننده دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بهمن طاهرخانی ، با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین مربوط به پزشکی قانونی،گفت: قوانین مربوط به حوزه پزشکی قانونی مربوط به سالیان بسیار دور بوده و از قدمت بالایی برخوردار است، با توجه به اینکه شرایط مربوط به جرم و بزهه در تحولات اجتماعی تغییر کرده است، باید تغییری ساختاری به لحاظ قانونی و شکلی درمباحث مربوط به پزشکی قانونی صورت گیرد.

نماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت شفافیت و به روزرسانی قوانین پزشکی قانونی، افزود: قوانین پزشکی قانونی در کنار بازدارنده بودن باید در اجرا سهل و آسان باشد، تا بتوان به اهداف مورد نظر در سیستم قضایی کشور دست پیدا کرد، زیرا در حال حاضر به لحاظ کمیت در سطح کل کشور مشکلاتی در تعداد شعب پزشکی قانونی وجود دارد؛ همچنین امکانات پزشکی قانونی نیز در شرایط قابل قبولی نیست.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی باید از امکانات روز دنیا در بحث کشف جرم استفاده کند، تصریح کرد: متاسفانه این امکانات در دسترس متخصصان و پزشکان مربوط به این حوزه نیست، ضمن اینکه به لحاظ نیروی انسانی متخصص نیز در پزشکی قانونی کمبود شدید و نقاط ضعف وجود دارد؛ بنابراین قوانین پزشکی قانونی را درچگونگی استخدام ها و جایگاه پزشکان باید مورد بازنگری قرار داد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بااشاره به اینکه شرایط را برای جذب نیروهای متخصص در پزشکی قانونی باید فراهم کرد،گفت: اگر شرایط فراهم شود، به طورحتم کمک موثری به احقاق حقوق مردم و قضاوت عادلانه در بررسی پرونده ها کمک می شود؛ هرچند که هم اکنون شرایط به لحاظ کمبود نیروی انسانی ، تجهیزات و امکانات در شرایط هشداردهنده ای قرار دارد؛ زیرا برای تشخیص علت مرگ و فوت یک شخص ممکن است ماه ها زمان لازم باشد که همین موضوع بررسی و نتیجه گیری ها را دچار مشکل می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha