عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیماری های غیرواگیر را عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها دانست و گفت: بیماری های قلبی و عروقی در صدر بیماری های غیرواگیر قرار دارد.

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیماری های غیرواگیر را عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها دانست و گفت: بیماری های قلبی و عروقی در صدر بیماری های غیرواگیر قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی ، در رابطه با تقدیر سازمان بهداشت جهانی از عملکرد ایران در مبارزه با بیماری های غیرواگیر، گفت: تقدیر این سازمان بیانگر این است که طی دهه های گذشته تا حدودی توانستیم به مقوله پیشگیری و ارتقای سبک زندگی توجه داشته باشیم البته در این راستا هنوز به نقطه مطلوب و ایده آل نرسیدیم و کنترل بیماری های غیرواگیر نیازمند تلاش بیشتری از سوی دستگاه های متولی و مردم است؛ به طور قطع اگر وزارت بهداشت با روند فعلی برای مبارزه با بیماری های غیرواگیر گام بردارد در آینده ای نزدیک با کنترل و مدیریت  این بیماری ها مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، بیماری های غیرواگیر را عامل 70 درصد مرگ و میرهای کشور دانست و گفت: بیماری های قلبی و عروقی در صدر بیماری های غیرواگیر قرار داشته و به نوعی در رابطه با این بیماری ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی تغییر سبک زندگی را از عوامل مهم شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور دانست و گفت: تغذیه ناسالم، استعمال دخانیات و کم تحرکی ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند قلبی- عروقی، دیابت و چاقی در کشور را افزایش داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مصرف فست فودها بیماری های غیرواگیر را در جامعه افزایش داده است، تصریح کرد: فست فودها عامل اصلی بیماری های غیرواگیر هستند زیرا در تهیه فست فودها از مواد نامرغوب و برای افزایش ماندگاری آنها نیز از مواد نگه دارنده استفاده می شود که این مواد خود از عوامل بروز سرطان ها است؛ برای کنترل بهتر این بیماری ها نیاز است به احداث مراکز پیشگیری و همچنین فرهنگ سازی و ارائه آموزش های صحیح به مردم توجه جدی شود.

طرح تحول سلامت با وجود تمامی کاستی ها جراحی بزرگ در سیستم سلامت بود

هاشمی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با وجود تمامی کاستی ها جراحی بزرگ در سیستم سلامت بود، گفت: با اجرای این طرح هزینه های درمان کاهش یافت و برخی داروهای اصلی درمان بیماری های غیرواگیر به راحتی در اختیار عموم قرار گرفت که این مهم در سازمان بهداشت جهانی شاخصی مهم به شمار می رود.

تغذیه نامناسب از عوامل کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس دهم، تغذیه نامناسب را از عوامل کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دانست و یادآور شد: اعتیاد و مجموعه بیماری های وابسته به آن نیز می تواند خطری جدی برای سلامت افراد محسوب شده و خطر آفرین باشد بنابراین باید گامی جدی برای مبارزه با مصرف مواد مخدر برداشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بیماری های واگیر معمولا به صورت موجی و اپیدمی ظاهر شده و قابل کنترل هستند اما بیماری های غیرواگیر با توجه به اینکه عوامل متعددی دارند و هزینه پیشگیری و درمان آنها هزینه بر است بنابراین درمان آن زمان بر بوده و به راحتی قابل کنترل نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha