هر کدام از تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به حس‌گرهایی هستند که قابلیت و کاربردهای متفاوتی دارند. این حسگرها علاوه بر قابلیت سودرسانی و ارائه خدمات مفید به کاربران خود مى‌توانند از طریق افراد دیگر (نفوذ گران و افراد غیر) مورد سوء‌استفاده قرار گیرند و به ابزاری خطرناک تبدیل شوند و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربر را لو دهند.

4 راهکار برای جلوگیری از سرقت رمز و پین کد از طریق حس‌گرهای تلفن همراه

سلامت نیوز:هر کدام از تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به حس‌گرهایی هستند که قابلیت و کاربردهای متفاوتی دارند. این حسگرها علاوه بر قابلیت سودرسانی و ارائه خدمات مفید به کاربران خود مى‌توانند از طریق افراد دیگر (نفوذ گران و افراد غیر) مورد سوء‌استفاده قرار گیرند و به ابزاری خطرناک تبدیل شوند و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربر را لو دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، تحقیقات نشان داده است که افراد نفوذگر می‌توانند زمانی که صاحب گوشی در حال ورود به ناحیه کاربری خود در وب سایت‌ها و نرم افزار‌های مختلف است، رمزهای عبور وارد شده توسط کاربر را با استفاده از این حس‌گر‌ها حدس زده و از آن استفاده کنند.

به گزارش پلیس فتا،تحقیقات انجام شده حاکی از این است که، تکنیک طراحی شده توسط افراد نفوذگر، دقت شگفت‌انگیزی دارد و این افراد می‌توانند زمانی که کاربر در حال وارد کردن اطلاعات کاربری خود است، زاویه و حرکت انگشتان وى را بر روی صفحه گوشی زیر نظر بگیرند.

متاسفانه گوشی‌های تلفن همراه، جلوی دسترسی نرم افزار‌های مرورگر وب و دیگر برنامه‌ها به اطلاعات حس‌گرها را نمی‌گیرند.

نتایج این تحقیقات روی تعدادی گوشی‌ هوشمند نشان داده است، کدهای مخرب هم در برنامه‌های تلفن همراه و هم در وب سایت‌ها قابل بارگذاری‌اند، به این صورت که پس از اجرای برنامه مخرب و یا وب‌سایت آلوده در مرورگرهای موجود در گوشی هوشمند، نفوذگر مى‌تواند کلید‌های تایپ شده و یا رمز عبور را به سرقت برد.

مشابه این کدها در سیستم‌های کامپیوتری وجود دارد که به آن «کی‌لاگر» گفته مى‌شود. با این تفاوت که در این کدها از حرکت سنسورها و همچنین از مسیر حرکت بروی صفحه نمایش براى سرقت اطلاعات استفاده مى‌شود.

راهکارهای پیشگیری از سرقت رمز و پین کد

• جهت پیشگیری از موارد فوق، مرورگر‌های خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

• همیشه نرم افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی خود را از منابع معتبر تهیه و نصب کنید.

• از برنامه‌های آنتی ویروس و فایروال مناسب در تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید.

• قبل از نصب هر نوع برنامه حتی از منابع معتبر دسترسی‌های آن را چک کنید و دسترسی‌های غیر مرتبط به برنامه در حال نصب را مورد بررسی قرار دهید، به عنوان مثال یک نرم افزار دیکشنری نیازی به دسترسی به مخاطبین شما ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha