عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ازشناسایی حدود 1500 ساختمان فرسوده در تهران خبر داد.

شناسایی1500ساختمان فرسوده در تهران/ جای خالی مدیریت یکپارچه شهری

سلامت نیوز:عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ازشناسایی حدود 1500 ساختمان فرسوده در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،بوالفضل قناعتی ا، درباره اعلام اسامی ساختمان های مشابه پلاسکو توسط شورای شهر تهران اظهارداشت: پس از حادثه ساختمان پلاسکو حدود هزار و 500 ساختمان فرسوده در تهران احصاء شد که حدود 500 ساختمان مشابه ساختمان پلاسکو هستند که استاندارد ندارند و شرایط آن ها حاد است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: در رابطه با موضوع شناسایی و اقدام برای ساختمان های فرسوده، جای مدیریت یکپارچه شهری خالی است. از سویی شهرداری تهران اعلام می کند ساختمان هایی مشابه پلاسکو برای مرمت و بازسازی پلمب می شوند اما از سوی دیگر دستگاه قضا اعلام می کند شهرداری حق ندارد ساختمان های این چنینی را پلمب کند. به طوری که بعد از حادثه پلاسکو قرار بود ساختمان آلومینیوم برای مرمت پلمب شود اما مسئولان قوه قضائیه اعلام کردند که شهرداری تهران حق ندارد آن را پلمب کند چرا که بحث اشتغال و مشکلات معیشتی برای شهروندان مطرح است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: قرار بود موضوع اعلام ساختمان های فرسوده تهران در شورا مطرح شود اما کمیته عمران این موضوع را در کمیسیون مربوطه مطرح نکرده و اگر مطرح شود حتما اسامی ساختمان ها اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از اعلام کردن اسامی ساختمان های فرسوده، این ساختمان ها را اولویت بندی کنیم و در جلساتی که با مسئولان دولتی و نهادهای مرتبط داریم به صورت یکپارچه موضوعات را مطرح کنیم و وظایف دستگاه ها به طور مشخص تعیین شود. اگر قرار است ساختمانی مانند آلومینیوم را تعطیل کنیم قبل از آن باید اقدامات برای اصناف این ساختمان تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha