یک جراح کلیه و مجرای ادرار بیان کرد: نگه‌داری ادرار به مدت طولانی (بیش از 6 ساعت) موجب بروز عوارضی در عملکرد مثانه و کلیه می‌شود.

ادرارتان را نگه ندارید

سلامت نیوز:یک جراح کلیه و مجرای ادرار بیان کرد: نگه‌داری ادرار به مدت طولانی (بیش از 6 ساعت) موجب بروز عوارضی در عملکرد مثانه و کلیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر علی بصیری، جراح کلیه و مجرای ادرار با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود ادرارشان را برای مدت طولانی نگه‌ ندارند، گفت: نگه‌داری ادرار به مدت طولانی در یک فرد بدون بیماری زمینه‌ای موجب بزرگ شدن مثانه، کاهش انقباض مثانه و در نهایت ایجاد اختلال در جریان ادرار می‌شود.

وی افزود: اگر قدرت و میزان تجمع ادرار در مثانه افزایش یابد مثانه در تخلیه دچار مشکل می‌شود که این امر در عملکرد کلیه نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

این عضو هیان علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند ریفلاکس مری، نارسایی کلیه و ... باشد نگه‌داری ادرار برای مدت طولانی می‌تواند موجب تشدید و عود بیماری شود.

بصیری خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مثانه ظرفیت نگه‌داری 500 سی سی ادرار را دارد و با توجه به اینکه به طور متوسط در هر ساعت 60 سی سی ادرار تولید می‌شود افراد باید هر 5 تا 6 ساعت یکبار تخلیه ادرار داشته باشند.

وی افزود: اگر این زمان در فردی کم‌تر یا بیش‌تر باشد نیاز به مراجعه پزشک و بررسی علت دارد.

این جراح کلیه و مجراری ادرار بیان کرد: به همین دلیل به تمام افراد توصیه می‌شود برای مدت طولانی ادرار خود را نگه‌ندارند و حتما پس از تخلیه ادرار و شست‌و‌شو، بدن خود را با دستمال خشک کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha