اگر شیوه‌های دیگر سارقان امروزی را تشریح کنیم، انگشت به دهان می‌مانید و متعجب می‌شوید که سارقان چه شگردهای جدیدی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کرده‌اند و هر روز شیوه‌های جدیدتری از خود به نمایش می‌گذارند.

روایتی از ترفندهای سارقان امروزی

سلامت نیوز:موتورسوار جعبه غذایی به همراه دارد؛ با خواهش و التماس از شما می‌خواهد به شماره‌ای که روی جعبه غذا نوشته شده است، زنگ بزنید و بگویید که پیک موتوری، آدرس را پیدا نمی‌کند، خانمی از آن طرف خط هم می‌گوید: «گوشی را بدهید به پیک تا خودم آدرس را بدهم»؛

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: پایان داستان را خودتان قضاوت کنید. شاید اگر هرکدام از ما هم جای مالباخته بودیم، فریب می‌خوردیم و پیش خودمان می‌گفتیم، «ثواب داره، گوشی همراهش نیست، قرار هم نیست که کار خاصی انجام بدم، تنها یک زنگه» اما غافل از اینکه سارقان امروزی بسیار خلاقانه عمل می‌کنند؛  به گونه‌ای نقشه یک سرقت ساده را می‌کشند که به فکر هیچ فردی خطور نمی‌کند که چه نیتی پشت این داستان‌ها خفته است.

اگر شیوه‌های دیگر سارقان امروزی را تشریح کنیم، انگشت به دهان می‌مانید و متعجب می‌شوید که سارقان چه شگردهای جدیدی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کرده‌اند و هر روز شیوه‌های جدیدتری از خود به نمایش می‌گذارند. به گزارش ایرنا، در‌این‌راستا هر چقدر هم باهوش و حواس‌جمع باشیم، ممکن است فریب بخوریم و در دام این شیادان بیفتیم چون در این روش‌ها، طعمه‌ها هرگز تصور نخواهند کرد که طرف مقابل آنان یک سارق است و مورد سرقت قرار می‌گیرند زیرا روش‌های پیش‌گرفته‌شده در عین سادگی، بسیار فریبنده است. آشنایی با برخی از این شگردها خالی از لطف نیست، حداقل شگردهای فعلی لو می‌رود و آنان، شگرد دیگری را در پیش می‌گیرند و شهروندان با شناخت از شگردهای فعلی در دام آنان نمی‌افتند. در یکی از شگردها که پلیس به تشریح آن پرداخته است، این‌چنین است؛ فرد موردنظری که از بانک یا مرکز تجاری بیرون می‌آید، حال، موتور یا خودرو داشته باشد، برای سارق، متفاوت است، اگر فرد سوار اتومبیل شود، سارق شرایط را بررسی می‌کند که ببیند فرد پول را کجا می‌گذارد، او را دنبال و در شرایط مناسب خودرویش را پنچر می‌کند. وقتی فرد اقدام به پنچر‌گیری می‌کند، سارقان از فرصت استفاده و کیف را سرقت می‌کنند، بااین‌حال، اگر هم در خودرو قفل باشد، شیشه را می‌شکنند. 


شیوه خفه‌کنی


شیوه «خفه‌کنی» از دیگر شگردهای این سارقان است. هنگام سرقت یکی از اصول سارقان آن است که به هر شکل ممکن پول را از مالباخته دور کنند و برای این هدفشان به هرکاری دست می‌زنند. سارقان در این شیوه پس از شناسایی مالباخته، در یک مکان خلوت، فرد را از پشت سر مورد حمله قرار می‌دهند و دستانشان را دور گردن این فرد می‌گیرند و درحالی‌که مالباخته درصدد رهاکردن خود است، اموال او را می‌ربایند. 


کثافت‌مالی


«کثافت‌مالی» از شیوه‌های سارقان است، در این شیوه سارقان با پرتاب تخم‌مرغ، گوجه، گل‌و‌لای کثیف یا سایر اجسام نسبت به کثیف‌کردن لباس مالباخته اقدام می‌کنند و هنگامی که این فرد در حال تمیز‌کردن لباس خود است، از او سرقت می‌کنند. سارقان در این روش، فرد موردنظر را تعقیب می‌کنند و تصادف صوری به‌وجود می‌آورند تا مالباخته مجبور شود از اتومبیل پیاده شود و آن موقع است که سرقت وارد مرحله زور‌گیری می‌شود؛ بررسی‌ها نشان داده است سارقان کیف‌قاپ، از روش زور‌گیری هم استفاده می‌کنند اما ‌ترجیح می‌دهند بیشتر کیف‌قاپی انجام دهند. 


کش‌روی


«کش‌روی»، یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم سرقت است که در این شیوه سارقان در هنگام شمارش پول یا به بهانه انتخاب طلا به گونه‌ای اقدام به کش‌روی یا سرقت می‌کنند که فرد، متوجه کار آنها نمی‌شود. به‌عنوان مثال در سرقتی که درنهایت سارق به دام پلیس افتاد، سارق این‌گونه دست به سرقت می‌زد؛ او ابتدا به یک داروخانه رفت و به بهانه اینکه حال برادرش خوب و از کما خارج شده است، به همه کارکنان داروخانه، شیرینی مسموم تعارف کرد. وقتی همگی، بیهوش شدند با سرقت از صندوق داروخانه از آنجا گریخت. وقتی دید این نقشه را خیلی خوب اجرا کرده است، تصمیم گرفت داروخانه دیگری را هم هدف قرار دهد اما با هوشیاری یکی از کارکنان داروخانه دستش رو شد و به دام پلیس افتاد. از دیگر شگردهای سرقت در یکی از استان‌های کشور که جای تعجب دارد، این است که یک زوج، سوار خودرویی می‌شوند، مرد در کنار راننده و زن در عقب خودرو می‌نشیند.

مسافر جلو شروع به صحبت با راننده می‌کند و می‌گوید: مرا می‌شناسی؟ راننده با تعجب می‌گوید: نه، باید بشناسم. مسافر می‌گوید: من عزرائیلم. مرد راننده توجهی به این صحبت نمی‌کند اما در همین حین زن مسافر می‌گوید: آقای راننده با چه کسی صحبت می‌کنید؟ راننده می‌گوید: با این مسافری که در جلو نشسته است. زن می‌گوید: جلوی خودرو که فردی ننشسته است. مرد راننده نیز با شنیدن این حرف از ترس، خودرو را رها می‌کند و پا به فرار می‌گذارد و زن و شوهر خودروی راننده را به سرقت می‌برند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha