عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت تعیین سقف و کف برای تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل گفت: تعیین یک تعرفه‌ ثابت برای سراسر کشور شیوه مناسبی نیست.

ضرورت تعیین سقف و کف برای تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت تعیین سقف و کف برای تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل گفت: تعیین یک تعرفه‌ ثابت برای سراسر کشور شیوه مناسبی نیست.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا گچ‌کوبان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: میزان هزینه‌های ایاب و ذهاب و اجاره بهاء در شهرهای بزرگ و کوچک متفاوت است از این‌رو تعیین تعرفه ثابت برای سراسر کشور شیوه مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه این میزان تعرفه برای شهرهایی چون مرند، رامهرمز و شوشتر مناسب ولی برای شهرهای بزرگی چون تهران و مشهد مناسب نیست، افزود: تعرفه‌ها باید براساس هزینه تمام شده برای ایاب ذهاب، اجاره بها و… باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که این تعیین تعرفه‌ها برای گام نخست مناسب اما آمال نیست، ادامه داد: قطعاً اجاره بها در شهر تهران با مرند کاملاً متفاوت است از این‌رو تعرفه یکسان نمی‌تواند عادلانه باشد

گچ‌کوبان با بیان اینکه این هزینه‌ها شهر به شهر و استان به استان متفاوت است، افزود: باید در تعیین این تعرفه‌های جایی برای مانور گذاشته شود.

وی در خصوص ارگان مناسب برای نظارت بر حسن اجرای مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به نوعی در این خصوص ذینفع هستند از این‌رو به تنهایی نمی‌توانند ارگان مناسبی برای نظارت باشند و باید با نظام پرستاری در قالب کمیته‌ای به‌طور مشترک این نظارت را برعهده بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha