نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری درخصوص آیین نامه استفاده از ظرفیت های بیمارستان های آموزشی در تربیت پرستاران کارشناس گفت: براساس این آیین نامه تولیت آموزش پرستاری در بیمارستان ها برعهده دانشکده های پرستاری است.

تولیت آموزش پرستاری در بیمارستان ها برعهده دانشکده های پرستاری است

سلامت نیوز:نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری درخصوص آیین نامه استفاده از ظرفیت های بیمارستان های آموزشی در تربیت پرستاران کارشناس گفت: براساس این آیین نامه تولیت آموزش پرستاری در بیمارستان ها برعهده دانشکده های پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وازت بهداشت،سید رضا مظلوم در حاشیه برگزاری جلسه بررسی آیین نامه استفاده از ظرفیت های بیمارستان های آموزشی در تربیت پرستاران ضمن مطلوب شمردن چنین جلساتی به خبرنگار وبدا گفت: استفاده از ظرفیت بیمارستان ها برای آموزش پرستاری در راستای آیین نامه ای است که در اصفهان تصویب شد و براساس آن مقرر شد همکاری بیشتری برای آموزش دانشجویان دوره کارشناسی پرستاری بین بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با دانشکده های پرستاری صورت گیرد.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای این آیین نامه، اخیرا ابلاغیه ای توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده است که ظرفیتهای بیمارستانهای آموزشی را برای تربیت پرستاران اعلام کنند و جلسه امروز نیز در راستای همین ابلاغیه و چگونگی اجرای بخشنامه در برخی دانشگاه ها ابهاماتی را ایجاد کرد که جلسه امروز برای رفع این ابهامات برگزار شده است.

وی، موضوع تولیت آموزش پرستاری توسط بیمارستان ها را یکی از موارد مورد ابهام دانست و گفت: براساس این آیین نامه تولیت آموزش پرستاری برعهده دانشکده های پرستاری است و بیمارستان ها هم به عنوان محیط آموزشی ضمن اعلام میزان ظرفیتشان، امکاناتشان را در اختیار دانشکده ها قرار می دهند که در این جلسه مجددا بر این موضوع تاکید شد که تولیت با دانشکده هاست و نه بیمارستان ها.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: میزان ظرفیت اعلام شده بیمارستان ها باید براساس نیاز نظام سلامت به پرستار باشد که نه تراکم و نه کمبود پرستار داشته باشیم که در این خصوص نیز نیازسنجی هایی انجام خواهد شد.

مظلوم با اشاره به این که باتوجه به بندهای آیین نامه، مراکزی که میخواهند دانشجو بگیرند باید استانداردهای آموزشی و بالینی را داشته باشند، گفت: در این خصوص نیز ابهاماتی وجود داشت که ظرفیت های اعلام شده برخی از مراکز برمبنای امکاناتشان نبوده است لذا مقرر شد ضمن بررسی دقیق، اطمینان حاصل شود که بیمارستان های متقاضی، امکانات و شرایط لازم از جمله عضو هیات علمی، امکانات خوابگاهی ، اتاق کنفرانس و سایر موارد قید شده در آیین نامه اصفهان را داشته باشند.

وی موضوع اشتغال و بکارگیری فارغ التحصیلان در بیمارستانها را نیز یکی از بندهای دیگر این آیین نامه عنوان کرد و افزود: این مورد نیز در کارگروه مطرح شد و ابهامات آن برطرف می شود.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری با تاکید بر رفع هر گونه ابهام از آیین نامه در عین حال تصریح کرد: لازم است عین آیین نامه اجرا شود که در این خصوص نیز کارگروهی با حضور روسای دانشکده های پرستاری، ادارات پرستاری و هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری تشکیل می شود تا شرایط اعمال آیین نامه و امکانات را درنظر بگیرند.

وی در پایان گفت: با بررسی موارد فوق الذکر توسط کارگروه، مشخص می شود که شرایط لازم برای اجرایی کردن مفاد آیین نامه در دانشگاه ها و مناطق آمایشی وجود دارد و اگر لازم باشد تجدیدنظر یا اصلاحیه ای صورت بگیرد، در همان کارگروه خواهد گرفت./205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha