سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 217782

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندران گفت: عوامل متعددی در بروز مشکل ارتوپدی پاچنبری (کلاب فوت) در نوزادان و کودکان نقش دارند که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی و آلودگی هوا در دوران بارداری است.

ژنتیک و آلودگی هوا از عوامل بروز پاچنبری

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندران گفت: عوامل متعددی در بروز مشکل ارتوپدی پاچنبری (کلاب فوت) در نوزادان و کودکان نقش دارند که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی و آلودگی هوا در دوران بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  دکتر مسعود شایسته آذر با بیان اینکه آمار دقیقی از شیوع این بیماری در ایران نداریم، افزود: بلافاصله پس از تولد نوزاد باید مشکل کلاب فوت برطرف شود، از این رو با مراجعه به متخصصان مربوطه پای نوزاد گچ گرفته می شود.


به گزارش انجمن جراحان ارتوپدی ایران،وی در مورد این که آیا می توان در دوران جنینی این مشکل را رفع کرد، گفت: حتی اگر در سونوگرافی های صورت گرفته در دوران بارداری هم این مشکل جنین مشخص شود، اقدامی پیش از تولد نمی توان کرد و همه اقدامات درمانی پس از تولد صورت می گیرد.
شایسته آذر ادامه داد: درمان اصلی کلاپ فوت، گچ گیری پای بیمار است و به ندرت ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد؛ همچنین با توجه به پیشرفت های این حوزه، پاچنبری کودکان کاملا برطرف شده و وضعیت پاها به شکل طبیعی بازمی گردد.


رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندران همچنین با انتقاد از اجرا نشدن تعهدات سازمان های بیمه گر، گفت: برخی سازمان های بیمه گر حدود یک سال است که پرداختی های خود را به تعویق انداخته و این موضوع چالش های زیادی برای گروه های مختلف پزشکی و ارتوپدی داشته است و باید به این مساله توجه شود.
سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی 22 تیرماه با حضور صاحب نظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha