توضیح درباره حریم خصوصی بودن داخل خودرو، برخورد با هنجارشکنی در خودرو، واکنش به ادعای پلاسکویی‌ها درباره سرقت اموال‌شان، تشریح نحوه فعالیت بازرسان نامحسوس و ... از جمله مهم‌ترین محورهای سخنرانی فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران است.

آب پاکی روی دست مشمولان غایب/ فرمانده ناجا: گواهینامه برای مشمولان غایب و فراری صادر نمی‌شود

سلامت نیوز: توضیح درباره حریم خصوصی بودن داخل خودرو، برخورد با هنجارشکنی در خودرو، واکنش به ادعای پلاسکویی‌ها درباره سرقت اموال‌شان، تشریح نحوه فعالیت بازرسان نامحسوس و ... از جمله مهم‌ترین محورهای سخنرانی فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست روسای پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی درباره استاندارد خودروها، اظهار کرد: خودروها باید استاندارد باشند و با توجه به شرایط جاده‌ها باید خودرویی را در اختیار مردم قرار دهیم که ایمنی‌شان را تضمین کند. ما جلسات مختلفی با خودروسازان داشته و از آنان خواستیم که مواردی را رعایت کنند اما توقع‌مان از خودروسازان بیش از این است.

وی درباره اختلاف‌نظر میان پلیس و کانون سردفترداران درباره ثبت سند خودرو نیز گفت: ناجا هیچ کاری فراتر از قانون را انجام نخواهد داد. یک ابهامی درباره این موضوع وجود داشت که ما سوال کردیم و سخنگوی ناجا نیز در این زمینه توضیحاتی دادند که همه دستگاه‌ها باید به آن تمکین کنند. ما به دنبال این هستیم که مردم هزینه کمتری بپردازند. در این خصوص با دستگاه‌های مختلف نیز مکاتباتی را انجام دادیم.

ظرفیت چالوس محدود است

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره معطلی مردم در برخی از جاده‌های منتهی به شمال به دلیل عملیات عمرانی، گفت: ظرفیت جاده چالوس محدود است و ما چند برابر این ظرفیت خودرو وارد این جاده می‌کنیم. ما بیشتر از زمان، نسبت به ایمنی شهروندان نگرانی داریم و نمی‌خواهیم که وقت‌شان تلف شود.

اشتری در پاسخ به این سوال درباره نحوه مواجهه پلیس نامحسوس با متخلفان، اظهار کرد: هر جا ماموران ما تخلفی را ببینند به عنوان ضابط قضایی وارد شده، آنان باید یا لباس داشته یا حکم و کارت شناسایی ارائه دهند تا سرنشینان از هویت آنان اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: پلیس نامحسوس نیز در بزرگراه‌ها فعالیت می‌کند و در جاهایی که بناست به مردم مراجعه کند، مردم باید از هویت آن مطمئن شوند. اقدامات پلیس تماما بر اساس ضوابط و قوانین است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره حریم خصوصی بودن خودرو نیز گفت: در این زمینه استعلام کرده و آنچه را که در قانون آمده بود اعمال کرده و طبق آن کار خود را انجام می‌دهیم.

اقدامات پلیس را با موضوعات سیاسی قاطی نکنید

اشتری با بیان اینکه پلیس تمام تلاش خود را برای امنیت و راحتی شهروندان انجام می‌دهد،‌اظهار کرد: درخواست ما این است که اقدامات پلیس را با موضوعات سیاسی قاطی نکنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد در یکی از معابر شهری وضعیتی بدتر از لاس‌وگاس را در خودرویی مشاهده کرده و شماره پلاکش را نیز برداشت کرده، گفت: هرگونه هنجارشکنی در خودرو جرم بوده و پلیس طبق قانون با این افراد برخورد خواهد کرد که مواردی همچون توقیف خودرو و جریمه از جمله آنهاست.

فرمانده نیروی انتظامی درباره اینکه آیا می‌توان به رای بازرسان نامحسوس شکایت کرد؟ گفت: هر کسی شکایتی داشته باشد حتما به آن رسیدگی خواهد شد و اگر تخلفی از سوی ماموری نامحسوس انجام شده باشد حتما بازرسی ما به آن ورود خواهد کرد اما شرایط فعالیت بازرسان نامحسوس و آموزش‌هایی که می‌بینند متفاوت است و ما سعی کردیم تا احتمال خطایشان کمتر باشد.

اشتری درباره اعطای گواهینامه به کسانی که وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف نکردند نیز گفت: طبق قانون مشمولان باید برای دریافت گواهینامه وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. در همین راستا نمی‌توان به مشمولان غایب و سربازان فراری گواهینامه داد. با این وجود ما از مجلس و قوه قضاییه استعلام کرده و به ستادکل نیز آمادگی خود را اعلام کردیم که در صورت تایید مجموعه قانونگذاری و ستادکل و ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح، ما آمادگی اجرای آن را داریم اما در حال حاضر تغییری در قوانین ایجاد نشده و مشمولان غایب گواهینامه رانندگی دریافت نخواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره حادثه پلاسکو و ادعای برخی از مغازه‌داران مبنی بر سرقت از مغازه‌هایشان، گفت: حفاظت از اموال مردم جزو وظایف ناجاست و در پلاسکو نیز با همکاری واحدهای صنفی و شهرداری سعی می‌کنیم که از اموال مردم محافظت کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha