چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 217899

سردرد یک ناراحتی کمابیش غیرقابل تحمل است که در هر ساعتی از روز امکان بروز دارد. عوامل آن متناسب با ساعت و زمانی که بروز می کند یا شدت آن متفاوت است. اگر زمانی که از خواب شبانه بیدار می شوید در گیجگاه خود احساس ضربه می کنید، حالت تهوع دارید یا نمی توانید چشمان تان را باز کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۶ دلیلی که توجیه کننده سردردهای صبحگاهی هستند!

سلامت نیوز:سردرد یک ناراحتی کمابیش غیرقابل تحمل است که در هر ساعتی از روز امکان بروز دارد. عوامل آن متناسب با ساعت و زمانی که بروز می کند یا شدت آن متفاوت است. اگر زمانی که از خواب شبانه بیدار می شوید در گیجگاه خود احساس ضربه می کنید، حالت تهوع دارید یا نمی توانید چشمان تان را باز کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،سردردهای صبحگاهی آزاردهنده هستند و مراجعه به پزشک و مشورت امری عادی است، چون ممکن است حتی با مصرف مسکن ها نیز سردرد به طور کامل برطرف نشده و خیلی از افراد تمام روز را با این مشکل دست به گریبان بمانند.

علل ابتلا به این سردردها برخی اوقات خارج از کنترل است و از برخی دیگر می توان پیشگیری کرد:

کاهش کیفیت خواب: در نتیجه کم خوابی، ھورمونھای بدن دچار نوسان شده و در نتیجه ضربان قلب، فشار خون و استرس را در بدن بالا میبرند و ھمه اینھا به سردرد منتھی میشوند. اگر صبح با سردرد از خواب بیدار شدید، ٢٠ تا ۳۰ دقیقه دیگر چرت بزنید تا بدن استراحت بیشتری کرده و فعالیت عادی خود رو از سر بگیرد.

خواب زیاد: اگر خواب بیش از ۹ ساعت را تجربه کنید، شاهد کاهش میزان سروتونین در مغز خواهید بود. در نتیجه، جریان خون به مغز کمتر شده و منجر به سردرد میشود. شبھا به موقع بخوابید و خواب شما بیش از ھفت تا ھشت ساعت به طول نیانجامد.

کاھش میزان اندروفین خون: اندروفین مسئول حس خوشی و شادی است، و در صبح به کمترین میزان خود میرسد و ھمین امر در برخی از افراد به سردرد میگرنی منجر میشود. ورزش صبحگاھی یکی از راهھایی است که به کاھش این نوع سردرد، کمک میکند زیرا ورزش ترشح اندروفین رو افزایش می دھد.

خر و پف کردن: قطع تنفس هنگام خر و پف باعی می شود اکسیژن کمتری به مغز برسد. به نظر میرسد که کمبود اکسیژن باعث گشاد شدن رگھای مغز و افزایش جریان خون به مغز شده و فشار داخل سر را بیشتر میکند و ھمین امر به سردرد منتھی میشود. در صورت ابتلا به آپنه خواب، پزشک تمھیدات لازم رو برای حل مشکل شما اتخاذ خواھد کرد و سردرد صبحگاھی شما نیز برطرف خواھد شد.

ابتلا به افسردگی: افسردگی با کاھش میزان ھورمون سروتونین در بدن، در ارتباط است. البته احتمال وقوع سردردھای ناشی از افسردگی در ابتدای صبح بیشتر است. اگر افسردگی دارید، بدون اینکه احساس معذب بودن داشته باشید به روانپزشک مراجعه کنید.

بالا بودن فشار خون: معمولا افراد سردرد رو به چیزھای دیگری ربط میدھند و کمتر به فکر فشار خون خود می افتند. این در حالیست که شاید سردرد آنھا ھشداری برای بالا بودن فشار خونشان باشد. اگر سردردھای شما مکرر و بیدلیل ھستند، حتما با پزشک مشورت کنید. چنانچه فشار خون شما بالا باشد، با اصلاح رژیم غذایی، اصلاح روش زندگی و ورزش و مصرف داروھای کاھنده فشار خون، سردرد شما نیز برطرف خواھد شد.


منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha