عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه امکان تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران وجود ندارد، تاکید کرد: سوله‌های مدیریت بحران چندمنظوره و به طور موقت تنها امکان‌پذیر است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه امکان تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران وجود ندارد، تاکید کرد: سوله‌های مدیریت بحران چندمنظوره و به طور موقت تنها امکان‌پذیر است.

به گزارش سلامت نیوز، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص واگذاری سوله‌های مدیریت بحران در پایتخت، گفت: کشور ما جزء 10 کشور بحران‌خیز دنیاست و از تنوع بحران و میزان خسارت نیز برخوردار است لذا آمادگی در برابر بحران به طور مداوم ضرورت دارد؛ از این رو مبالغی هم از بودجه‌های دولتی برای ایجاد سالن‌های چندمنظوره بحران اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران با اشاره به اینکه برخی از سوله‌های مدیریت بحران سالن چند منظوره است، تصریح کرد: در تمامی شهرها این سالن‌ها در مواقع غیربحرانی به امور تفریحی، فرهنگی و ورزشی اختصاص داده شده اما در مواقع بحرانی سریعا باید تغییر کاربری داده شود تا به انبار غذا یا به محل نگهداری افراد خاص یا اسکان‌های موقت تبدیل شود.

وی افزود: تغییر کاربری یا واگذاری سوله‌ها و سالن‌هایی که اختصاصا به مدیریت بحران اختصاص دارد، امکان‌پذیر نیست ولی سالن‌های چند منظوره اگر به طور موقت به موارد دیگری اختصاص یابد، ایرادی ندارد.

ابوترابی تاکید کرد: اگر ضمن واگذاری سوله‌های چندمنظوره مدیریت بحران، تغییری در ساختمان ایجاد شود که سازه را از سوله و سالن بودن خارج کند، دارای اشکال و خطرساز قلمدا می‌شود و خلاف مقررات است؛ در واقع واگذاری با حفظ وضع موجود سالن و بدون تغییر کاربری اشکال ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوله‌های مدیریت بحران که عموما در اختیار شهرداری هاست باید به عنوان اماکن بحرانی نگهداری و صیانت شود، لذا هر تغییر کاربری زنگ خطر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ذکر نام سوله های بحران که برخلاف مصوبه شورا تغییر کاربری داده و به مجموعه هایی خارج از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار شده، گفت: تعدادی از سوله های بحران در اشغال حوزه های خارج از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha