جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 218050

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: در سال ۹۳ که قرار بود کتاب تعرفه ها بومی سازی شود، متاسفانه لابی سازی شد.

تبعات شبه دولتی شدن نظام پزشکی

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران، گفت: در سال ۹۳ که قرار بود کتاب تعرفه ها بومی سازی شود، متاسفانه لابی سازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر منوچهر نظری ، اظهارداشت: سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین و موثرترین نهاد عمومی غیردولتی در کشور محسوب می شود که در چند سال گذشته سایه «شبه دولتی» بر پیکره آن سایه انداخته است.

وی، شبه دولتی شدن سازمان نظام پزشکی را یکی از آسیب های این سازمان صنفی دانست و افزود: وقتی این سازمان از اختیارات قانونی که مجلس شورای اسلامی برای آن مصوب کرده، برخوردار نیست، انگیزه پزشکان برای مشارکت در انتخابات نظام پزشکی کم رنگ می شود.

نظری همچنین به ابلاغ حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی توسط رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: این قبیل تصمیمات باعث شده به نوعی دولت در چیدمان نیروها و سیاست های کلی این سازمان صنفی دخالت کند و اجازه ندهد این سازمان حتی در چارچوب قانون مجلس، از اختیاراتی که دارد، برخوردار شود.

وی افزود: وقتی جامعه پزشکی خروجی از سازمان صنفی خود نمی بیند، در نتیجه انگیزه کمتری برای مشارکت در انتخابات خواهد داشت.

نظری با عنوان این مطلب که قانون به اندازه کافی برای نظام پزشکی وجود دارد، گفت: متاسفانه سازمان نظام پزشکی در طول سال های اخیر مورد مشورت مسائل مبتلا به جامعه پزشکی قرار نگرفته است که نمونه آشکار آن، تعیین تعرفه ها است که سیاست ها را بخش دولتی تعیین می کند.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال ۹۳ که قرار بود کتاب تعرفه ها بومی سازی شود، با لابی برخی گروه های پزشکی و سهم خواهی آنها، شاهد بودیم که عدالت بین رشته ای زیر سئوال رفت.

وی اظهارداشت: خیلی از رشته های پزشکی به کتاب تعرفه ها معترض هستند و احساس می کنند به آنها ظلم شده است.

نظری در ادامه به هجمه های سال های اخیر علیه جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: در ۴ سال اخیر شاهد بیشترین هجمه ها علیه جامعه پزشکی بوده ایم و حتی ضرب و شتم را دیده ایم.

عضو هیات انجمن رادیولوژی ایران از خلف وعده انتخاباتی در مورد تعرفه های پزشکی انتقاد کرد و افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری وعده دادند کاهش هر نوع تعرفه ای منتفی است، اما به یکباره بعد از انتخابات زمزمه کاهش ۲۲ درصدی سونوگرافی و رادیولوژی و همچنین کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی هستیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha