شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 218081

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران عنوان کرد: اگر سکسکه کودکان بیش از ۲۰ دقیقه به طول بینجامد و یا برای چند روز متوالی تکرار شود حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

سکسکه طولانی در کودکان علامت چیست؟

سلامت نیوز:دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران عنوان کرد: اگر سکسکه کودکان بیش از ۲۰ دقیقه به طول بینجامد و یا برای چند روز متوالی تکرار شود حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدرضا بلوساز، دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران درباره سکسکه در نوزادان و کودکان، گفت: سکسکه در نوزادان نشانه بیماری خاصی نیست و والدین نباید نسبت به آن نگران باشند.

وی افزود: اما سکسکه در کودکان می‌تواند نشانه بیماری‌های گوارشی از قبیل ریفلاکس، تورم معده و ناراحتی‌های معده باشد بنابراین به والدین توصیه می‌شود در صورت تکرار یا تداوم پی در پی سکسکه حتما جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

بلوساز خاطرنشان کرد: اگر سکسکه کودکان بیش از ۲۰ دقیقه به طول بینجامد و یا برای چند روز متوالی تکرار شود حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به اینکه برخی خانواده‌ها سکسکه نوزاد را علامت گشاد شدن روده می‌دانند، عنوان کرد: این باور دارای پشتوانه علمی نیست.

وی افزود: سکسکه در نوزادان بیشتر به دلیل مصرف بیش از حد شیر، مکیدن پستانک و وارد شدن هوا به معده بروز می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha