معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی گفت: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از ساعت هشت صبح تا هشت شب روز 30 تیر با رقابت 5170 به دو صورت حضوری و الکترونیک برگزار می‌شود.

انتخابات نظام پزشکی 30 تیر برگزار می‌شود

سلامت نیوز:  معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی گفت: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از ساعت هشت صبح تا هشت شب روز 30 تیر با رقابت 5170 به دو صورت حضوری و الکترونیک برگزار می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد آقاجانی روز شنبه در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی در هتل ارم در جمع خبرنگاران افزود: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی روز 30 تیر در 199 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود و برای اولین بار این انتخابات به دو صورت حضوری و الکترونیک انجام می‌شود.
وی گفت: حدود 250 هزار نفر اعضای سازمان نظام پزشکی واجد شرایط رأی دادن هستند و می‌توانند علاوه بر حضور در پای صندوق رأی به صورت الکترونیک نیز از خانه یا محل کار خود، در انتخابات نظام پزشکی شرکت کنند.
رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: برگزاری الکترونیک انتخابات نظام پزشکی به افزایش مشارکت جامعه پزشکی در این انتخابات و سلامت و دقت بیشتر آن کمک می‌کند.


آقاجانی افزود: هر یک از اعضای سازمان نظام پزشکی می‌توانند در رشته خود در یکی از شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و کارشناسان پروانه‌دار در حوزه انتخابیه محل خدمت خود رأی دهند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره رصد صلاحیت شده ها گفت: 5170 نفر از اعضای جامعه پزشکی تایید صلاحیت شده و با هم رقابت می کنند و تعداد رد صلاحیت شده از دوره های گذشته کمتر است.


معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر  درباره تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نظام پزشکی گفت: گزارش هایی از برخی تخلفات تبلیغاتی قبل از شروع زمان قانونی تبلیغات داشتیم که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی بر آن رسیدگی می‌کند.
وی گفت: از نامزدهای انتخابات نظام پزشکی می‌خواهیم آیین نامه این انتخابات را رعایت کنند.
آقاجانی افزود: برخی افراد نیز که اسم آنها در لیست آنها در سامانه مرکزی انتخابات نظام پزشکی وجود ندارد، نگرانی هایی داشتند که اعلام می کنیم؛ این اشکالات بر طرف می شود و اگر تا روز 30 تیر مشکل بر طرف نشد، امکان اضافه کردن نام آنها و رفع مشکل در حوزه انتخابیه نیز وجود دارد.
وی گفت: سیاست هیات اجرایی انتخابات رفاه جامعه پزشکی و مشارکت حداکثری در این انتخابات است و هیچ کس از حق انتخاب خود محروم نمی‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha