قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست، گفت: تعداد موافقان اجرای این طرح انگشت‌شمارند.

نیمی از پرستاران فارغ‌التحصیل بیکار هستند/ مسئولان وزارت بهداشت پاسخ منطقی برای اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی داشته باشند

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست، گفت: تعداد موافقان اجرای این طرح انگشت‌شمارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد شریفی‌مقدم در نشست خبری که در ارتباط با طرح تربیت پرستار بیمارستانی برگزار شد، اظهار داشت: تربیت پرستار بیمارستانی به بهانه کمبود کادر پرستاری در وزارت بهداشت کلید خورده، در حالی که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: به غیر از تهران، در همه استان‌ها پرستار برای جذب وجود دارد و طی سه روز گذشته حدود 9300 نفر از کادر پرستاری برای جذب در سایت سازمان نظام پرستاری ثبت‌نام کردند که بیشترین این افراد مربوط به استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و فارس بوده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با تأکید بر اینکه این مسئله در حالی بوده که وزارت بهداشت توان جذب نیروهای پرستاری را نداشته و ماه‌ها در استان‌ها پرستاران حتی منتظر انجام طرح‌شان هستند و این نشان می‌دهد کمبود کادر پرستاری نداریم.

شریفی مقدم اضافه کرد: در حال حاضر 185 دانشکده پرستاری دولتی و غیردولتی داشته و سالانه 12 هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند، این در حالی بوده که در برخی از شهرستان‌ها از 120 فارغ‌التحصیل فقط امکان جذب 15 نفر است، بنابراین بهانه وزارت بهداشت مبنی بر اینکه کمبود کادر پرستاری داریم، درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر وزارت بهداشت توان جذب دارد باید پرستاران بیکار را جذب کند، گفت: برای کمبودهای موضعی نباید آئین‌نامه کشوری بگذاریم که تربیت بیمارستانی داشته باشیم، در ارتباط با تهران نیز می‌توان اقدامات لازم را انجام داد. به طور مثال؛ تسهیلاتی همچون ایجاد خوابگاه سبب خواهد شد که پرستاران بیکار از سایر شهرها به تهران بیایند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تربیت پرستار بیمارستانی به هیچ عنوان کارشناسی‌شده نیست و 5 تشکل پرستاری همچون خانه پرستار و انجمن علمی پرستاری مخالف اجرای این طرح هستند.

شریفی مقدم یادآور شد: موافقان انجام این طرح به تعداد انگشتان دست بوده و این مسئله در حالی است که هیچ پاسخ منطقی از مسئولین وزارت بهداشت نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ضروری‌ شدن رشته پرستاری گفت: طی سه تا چهار سال گذشته حدود 37 هزار پرستار فارغ‌التحصیل شده که حتی نیمی از آنان جذب شده‌اند و این مسئله مؤید این بوده که نیمی از فارغ‌التحصیلان پرستاری بیکار هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha