دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 218278

بر اساس داده‌هایی که اخیرا از سوی فدراسیون بین‌المللی پوکی استخوان منتشر شده، حدود ۹۰ درصد از جمعیت امارات متحده عربی به کمبود ویتامین D دچار هستند.

۵ نشانه کمبود ویتامین D

سلامت نیوز:بر اساس داده‌هایی که اخیرا از سوی فدراسیون بین‌المللی پوکی استخوان منتشر شده، حدود ۹۰ درصد از جمعیت امارات متحده عربی به کمبود ویتامین D دچار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شاید این آمار برای کشوری که آفتاب تند تابستانی دارد غیرواقعی به نظر برسد اما واقعیت این است که بسیاری از اماراتی‌ها از کمبود این ویتامین رنج می‌برند.

بنا به گزارش WebMD، وجود ویتامین D برای انجام بسیاری از عملکردها و فعالیت‌های حیاتی‌ِ بدن ضروری است که از آن جمله می‌توان به فعالیت موثر و مفید سیستم ایمنی، عضلات، گردش خون و حتی رشد مناسب مغزی اشاره کرد.

همچنین مطالعات نشان داده است که کمبود این ویتامین می‌تواند به اختلالات متابولیسم استخوانی، بیماری قلبی – عروقی، دیابت و حتی سرطان منجر شود.

در این مقاله به پنج نمونه از علائم مهم کمبود ویتامین D در بدن اشاره شده که به شما کمک می‌کند احتمال کمبود این ویتامین را در بدنتان شناسایی کنید:

    شکستگی‌های تنشی استخوانی (شکستگی ناکامل استخوان است که در اثر نیروهای کم اما تکرار شونده و در اثر خستگی استخوان اتفاق می‌افتد): این نوع شکستگی‌ها ناشی از کاهش تراکم استخوانی است. کلسیم و ویتامین‌D هر دو برای تقویت استخوان‌ها ضروری هستند. در واقع کلسیم برای استخوان سازی و ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم در بدن ضروری است. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد در نیمی از بیماران مبتلا به شکستگی تنشی پس از انجام تست ویتامین معلوم شد که این افراد دچار کمبود ویتامین D هستند.


    درد مزمن: اگر دچار درد مزمن و دائمی و ضعف عمومی هستید که به درمان‌های انجام شده پاسخ نمی‌دهد احتمالا از کمبود ویتامین D رنج می‌برید. پزشکان دریافته‌اند که بین دردهای مزمن و کمبود این ویتامین‌ ارتباط وجود دارد و با یک درمان کم هزینه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
    ضعف سیستم ایمنی: اگر زیاد مریض می‌شوید این فاکتور هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین D در بدن‌تان باشد. به گفته متخصصان ویتامین D پپتیدهایی را در سیستم ایمنی بدن فعال می‌سازد که نقش آنها واکنش به میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا است.


    ریزش مو: مطالعات نشان می‌دهد ویتامین D در تنظیم بیان ژنهایی که نقش تقویت رشد طبیعی پیاز مو را برعهده دارند، موثر است.
    افسردگی: مطالعات روزافزون نشان دهنده ارتباط بین این ویتامین و افسردگی است. هر چند در این مورد هنوز نتایج قطعی بدست نیامده و برخی محققان معتقدند که در واقع قرار گرفتن در معرض نور خورشید در بالا بردن خُلق افراد افسرده نقش دارد. اما برخی متخصصان براین باورند که این ویتامین می‌تواند برای بیماران افسرده‌ای که از کمبود شدید آن رنج می‌برند مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha