معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: چهار هزار کودک مبتلا به اوتیسم در استان تهران شناسایی شده اند اما فقط 6 مرکز ویژه این کودکان وجود دارد و تنها می توانیم 185 نفر از آنان را حمایت کنیم.

4 هزار کودک اوتیسمی در تهران و فقط 6 مرکز اوتیسم

سلامت نیوز:  معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: چهار هزار کودک مبتلا به اوتیسم در استان تهران شناسایی شده اند اما فقط 6 مرکز ویژه این کودکان وجود دارد و تنها می توانیم 185 نفر از آنان را حمایت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا اسدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: مشکل دیگر در رابطه با کودکان مبتلا به اوتیسم، ارجاع دیرهنگام این کودکان برای درمان است که این غفلت در شبکه وزارت بهداشت برای کودکان 2 تا 6 سال، اتفاق افتاده است .


وی ادامه داد: اکنون طرح غربالگری کودکان مبتلا به اوتیسم از سوی بهزیستی در مهدهای کودک انجام می شود و اگر والدین به سه سئوال از 10 سئوال طرح شده در مهدها، پاسخ مثبت بدهند ، کودک آنان مشکوک به ابتلا به اوتیسم است و می توان درمان بهنگام این کودکان را آغاز کنند.


وی تصریح کرد: به 16 شهرستان استان تهران ، تکلیف کرده ایم که مراکز اوتیسم را راه اندازی کنند و امید است که خیران در این زمینه گام بردارند .
اسدی یادآور شد: مبتلایان به ام.اس نیز می توانند در بسیاری از زمینه ها از سازمان بهزیستی ، خدمات دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.
سازمان بهزیستی کشور در مجموع حدود دو هزار کودک مبتلا به اوتیسم را تحت پوشش قرار دارد.

**طرح شناسایی معلولان در سکونتگاه های غیررسمی استان تهران
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی استان تهران برای نخستین بار در سکونتگاه های غیررسمی شهر قدس با استفاده از 25 تسهیل گر دارای معلولیت توانست یکهزار و 500 فرد دارای معلولیت دیگر را شناسایی کند و به آنان خدمت ارائه دهد.
اسدی افزود: این طرح مورد توجه مسئولان قرار گرفت و قرار است امسال در 30 استان کشور اجرایی شود .
وی خاطرنشان کرد: امسال می خواهیم طرح شناسایی معلولان در سکونتگاه های غیررسمی 6 شهرستان استان تهران را اجرایی کنیم و در نظر است در هر شهرستان ، 200 فرد دارای معلولیت شناسایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha