دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

قانون مجازات اسلامی برای جرایمی همچون تجاوز، سنگین‌ترین حکم ممکن، یعنی اعدام را در نظر گرفته است. قاضی‌ بازنشسته دادگاه کیفری استان تهران می‌گوید: برای جرایمی مثل جرم قاتل آتنا در قانون سنگسار هم در نظر گرفته شده، اما این حکم در کشور اجرا نمی‌شود.

آیا قاتل آتنا سنگسار می‌شود؟

سلامت نیوز: قاضی‌ بازنشسته دادگاه کیفری استان تهران می‌گوید: برای جرایمی مثل جرم قاتل آتنا در قانون سنگسار هم در نظر گرفته شده، اما این حکم در کشور اجرا نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،نورالله عزیز محمدی با اشاره به اشد مجازاتی که برای قاتل آتنا اصلانی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: اگر تجاوز منجر به زنا صورت گیرد، فرد متجاوز به اعدام محکوم می‌شود.

به گفته وی حکم تجاوز به عنف هم در قانون اعدام در نظر گرفته شده است.

قاضی بازنشسته درباره حکم در نظر گرفته شده برای قتل توضیح داد: اگر در خصوص پرونده آتنا تنها جرم، قتل اثبات شود، قاتل به قصاص محکوم می‌شود.

عزیز محمدی تاکید کرد که اگر فردی که مورد تجاوز قرار می‌گیرد باکره باشد در قانون برای او مهر‌المثل هم در نظر گرفته شده است.

این حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا برای قاتل امکان صدور حکم سنگسار وجود دارد، عنوان کرد: در قانون برای این دست از جرایم حکم سنگسار در نظر گرفته شده اما این حکم در کشور عملا اجرا نمی‌شود و این حکم برای مجرم به اعدام تعدیل می‌شود.

 29 خرداد ماه امسال بود که خبر گم شدن آتنا اصلانی دختر 7 ساله در پارس آباد مغان در استان اردبیل در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از کاربران و هنرمندان با بازنشر این تصاویر سعی در یافتن این کودک داشتند اما بالاخره پس از گذشت 22 روز این ماجرا، جسد آتنا در بشکه‌ای در منزل قاتل در همان حوالی پیدا شد.

قاتل مدعی بود که به خاطر مشکلات مالی کودک را دزدیدم، زیرا آتنا چند قطعه النگو و گوشواره داشت، این در حالی است که دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل اعلام کرد: پس از بررسی‌های انجام یافته سرانجام نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی «آتنا اصلانی» مشخص شد و در نهایت تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha