دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 218383

انتشار فیلمی از اظهارات رئیس سازمان مالیاتی کل کشور درباره فرار مالیاتی پزشکان، در روزهای اخیر جنجال‌ساز شده است.

فرار مالیاتی ۶۰۰ میلیاردی پزشکان ‌

سلامت نیوز: انتشار فیلمی از اظهارات رئیس سازمان مالیاتی کل کشور درباره فرار مالیاتی پزشکان، در روزهای اخیر جنجال‌ساز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سیدكامل تقوی‌ن‍ژاد در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، سهم پزشكان از فرار مالیاتی را نزدیك به 600میلیارد تومان عنوان كرد. او با بیان اینكه برآورد شده كل مالیات پزشكان چیزی در حدود 800 میلیارد تومان باشد اعلام كرد كه پزشكان تنها 200میلیارد تومان مالیات می‌دهند. تقوی نژاد همچنین از همكاری بیشتر پزشكان غیرتهرانی خبر داد. این اظهارات رئیس‌كل با واكنش پزشكان در فضای مجازی روبه‌رو شده است. محمدنعیم امینی فرد عضو كمیسیون بهداشت نیز با اشاره به این واكنش‌ها گفت: «با فرار مالیاتی پزشكان به‌نحوی كه امروزه در جامعه مطرح شده موافق نیستم.»

وی با بالاتر دانستن میزان مالیات پرداختی پزشكان نسبت به مالیات جواهرفروشان گفت: ناگفته نماند كه برخی از پزشكان نیز فرار مالیاتی دارند اما باید برای برون رفت از این مشكل سیستم‌های هوشمندی طراحی و از طریق آن بتوان از فرار مالیاتی جلوگیری كرد. از سوی دیگر در پیش بودن انتخابات نظام پزشكی و فعالیت‌های نامزدهای این انتخابات صنفی باعث شده تا برخی از نامزدها به این ماجرا واكنش نشان داده و وعده‌های عجیب و غریبی بدهند؛ از كاستن مالیات پزشكان تا حذف مالیات پزشكان شاغل در مناطق محروم!






برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha