وزیر بهداشت با اشاره به سابقه طولانی روابط تاریخی و فرهنگی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا، گفت: در طول چند دهه گذشته فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشورهای جهان را از دست داده ایم.

فرصت های زیادی سرمایه گذاری در جهان را از دست داده ایم

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به سابقه طولانی روابط تاریخی و فرهنگی ایران با کشورهای منطقه اوراسیا، گفت: در طول چند دهه گذشته فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشورهای جهان را از دست داده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید حسن هاشمی در از پایان سفر دو روزه خود به قرقیزستان، اظهار داشت: قرقیزستان موقعیت ویژه ای برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به بازار کشورهای منطقه اوراسیا از جمله روسیه، قزاقستان، ارمنستان و ترکمنستان دارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که بخش خصوصی همت کند می تواند حداکثر استفاده را از فرصت های به وجود آمده در حوزه دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری های ارزآور و کارآفرین ببرد.

هاشمی به دیدارهای خود با مسئولان قرقیزستان اشاره کرد و افزود: سه بار با وزیر بهداشت دیدار داشتیم و هیات همراه ما نیز با همتایان خود دیدار داشتند و از آکادمی ملی علوم پزشکی قرقیزستان و یکی از بیمارستان های این کشور بازدید کردیم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم و نیازهای متعددی در حوزه آموزشی، پژوهشی، تربیت نیروی تخصصی، خرید دارو، توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، ورود تجهیزات پزشکی و سرمایه گذاری های مشترک برای توسعه خدمات درمانی خود داشتند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با رفت و آمد هیات های تخصصی دو کشور و شناخت توانمندی ها و زمینه های همکاری و سرمایه گذاری به ویژه با کمک بخش خصوصی به این کشور، شاهد ورود قدرتمندانه به بازار این منطقه از جهان باشیم.

هاشمی تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشورهای جهان از جمله قرقیزستان را از دست داده ایم و برخی از کشورهای رقیب، از این فرصت نهایت استفاده را کرده اند زیرا نقشه راه درستی داشته اند و ما گرفتار خودمان بوده ایم و امیدواریم که همت کنیم و در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بتوانیم از فرصت های زودگذری که خدا در اختیار ما قرار داده و اگر استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده ایم، حداکثر استفاده را ببریم.

وزیر بهداشت ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر دو روزه خود و هیات ایرانی به کشور قرقیزستان، گفت: امیدواریم بیشتر از امضای یادداشت های تفاهم، شاهد عمل به آنها باشیم و بستگی به همت و اراده بخش خصوصی و دولتی ایران دارد و امیدوارم که صبور باشیم و به منافع بلند مدت فکر کنیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به افغانستان، گفت در این سفر فشرده چندین دیدار و ملاقات با وزیر بهداشت و مسئولان افغانستان خواهیم داشت و خوشبختانه از دو روز پیش تا کنون، بخش خصوصی ایران در کابل حضور یافته و امیدواریم که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی صادرات بیشتری به این کشور داشته باشیم.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری های بیشتر در حوزه بهداشت، یادآور شد: افغانستان و پاکستان دو همسایه شرقی ایران هستند که برخی از بیماری های واگیر آنها به ایران و به ویژه استانهای شرقی کشور وارد می شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند و امیدواریم که این سفر به کنترل شدیدتر بیماری ها و مراقبت از هموطنان ایرانی مان کمک کند و از طرفی باعث توسعه روابط اقتصادی و علمی در حوزه سلامت بین دو کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha