رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، گفت: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، احتمال رای مجدد در دو حوزه انتخابیه یا به دو روش حضوری و الکترونیک نخواهیم بود.

احتمال ۲ بار رای دادن در انتخابات نظام پزشکی منتفی است

سلامت نیوز:رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، گفت: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، احتمال رای مجدد در دو حوزه انتخابیه یا به دو روش حضوری و الکترونیک نخواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر محمد حسین قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری، اظهارداشت: ۵۴۴۷ نفر برای انتخابات این دوره ثبت نام کردند که ۲۷۰ نفر تا قبل از بررسی صلاحیت ها، انصراف دادند و صلاحیت ۳۱ نفر تایید نشد.

وی افزود: ۷۴.۷ درصد کاندیداها مرد و ۲۵.۳ درصد، زن هستند که شاهد افزایش مشارکت زنان در این دوره بوده ایم.

قربانی ادامه داد: در شهرهایی که در آنها تعداد گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه های پروانه دار، بیش از ۵۰۰ نفر باشد، هیات مدیره نظام پزشکی ۱۷ نفره و شهرهایی که کمتر از ۵۰۰ نفر باشد، تعداد اعضای هیات مدیره، ۱۱ نفر خواهد بود.

وی افزود: هیات نظارت مرکزی نه تنها در انتخابات، بلکه در طول ۴ سال بر فعالیت سازمان نظام پزشکی نظارت دارد.

قربانی گفت: هیات مرکزی نظارت، بر تخلفات قبل از برگزاری انتخابات و تخلفات روز انتخابات نظارت دارد.

وی تاکید کرد: در انتخابات این دوره، با تهمیدات پیش بینی شده، شاهد مشکلات امنیتی و سایبری، فضاسازی های سیاسی و احتمال رای مجدد افراد در دو حوزه انتخابیه یا به دو روش حضوری و الکترونیک نخواهیم بود.

به گفته قربانی، در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، مشارکت در کشور ۳۳ و در تهران ۱۱ درصد بود اما پیش بینی می کنیم که در این دوره، مشارکت در این دوره از انتخابات به بیش از ۵۰ درصد برسد.

وی افزود: اگر مشکلاتی برای اینترنت در روز انتخابات پیش آید، اعضای نظام پزشکی می توانند حضوری رای بدهند.

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور، روز جمعه ۳۰ تیر ۹۶ برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha