مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 250 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات نظام پزشکی هستند و از این تعداد تاکنون شماره موبایل 50 هزار نفر برای رأی دادن به شیوه الکترونیک تایید شده است.

شماره موبایل 50هزار نفر برای شرکت در انتخابات الکترونیک نظام پزشکی تایید شد

سلامت نیوز: مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 250 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات نظام پزشکی هستند و از این تعداد تاکنون شماره موبایل 50 هزار نفر برای رأی دادن به شیوه الکترونیک تایید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید محمود تارا روز چهارشنبه در نشست خبری هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی در پاسخ به  این پرسش  افزود: انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار به دو شیوه الکترونیک و حضوری برگزار می شود و تجربه برگزاری این انتخابات به صورت رأی دادن الکترونیک از خانه و به وسیله موبایل در سطج کشور یک تجربه بزرگ است که برای اولین بار انجام می شود و تجربه گرانسنگی برای همه انتخابات آتی کشور در آینده خواهد بود.
وی گفت: اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند با ارسال شماره تلفن همراه خود به شماره 2000190، مراحل تایید را با پاسخ دادن به چند سوال شخصی طی کنند و کد تاییدیه بگیرند که فقط برای شخص آنها و روی موبایل آنها ارسال می شود.
تارا در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون شماره موبایل 47 هزار عضو این سازمان از مجموع 250 هزار عضو آن، تایید شده و مراحل تایید سه هزار نفر دیگر در حال طی شدن است و انتظار داریم در فرصت باقیمانده در 24 ساعت آینده تعداد این افراد که می توانند در انتخابات روز جمعه به صورت الکترونیک شرکت کنند، به مراتب افزایش یابد.


وی گفت: انتخابات الکترونیک نظام پزشکی هم در بستر اینترنت و هم اینترانت داخلی برگزار می شود و حتی اگر اینترنت کشور در روز جمعه قطع شود، خللی در فرایند برگزاری الکترونیک انتخابات ایجاد نمی شود.
تارا تاکید کرد: مراحل رأی دادن هر فرد بین یک تا سه دقیقه طول می کشد و حتی اگر در ساعاتی از روز جمعه اینترنت قطع شود، باز هم در طول روز بین یک تا سه دقیقه برقراری ارتباط با اینترنت برای رأی دهی فراهم خواهد بود.


وی گفت: هر فرد علاوه بر دریافت یک کد امنیتی شخصی روی موبایل برای رأی دادن، پس از رأی دهی نیز یک کدرهگیری پیچیده دریافت می کند که آن را ذخیره خواهد کرد، این کد نیز کاملا شخصی است و هیچ کس به آن دسترسی ندارد و فقط در صورت داشتن این کد و حضور همه اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات امکان مشاهده رأی هر فرد وجود دارد و محرمانگی آرا به طور کامل لحاظ شده است.
تارا افزود: اگر هر کس به هر دلیلی از جمله دریافت نکردن کد امنیتی شرکت در انتخابات یا نبودن کد ملی او در سامانه الکترونیک انتخابات یا تغییر محل خدمت نتوانند به صورت الکترونیک در این انتخابات شرکت کند، امکان شرکت حضوری و رأی دادن حضوری و دستی را دارد، بنابراین حق هیچ کس ضایع نمی شود.
وی گفت: هزینه نرم افزار و برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیک بسیار ناچیز است و این روش انتخابات نه تنها بسیار ارزان است بلکه از هزاران بار سفر شهری و هزینه های آن نیز پیشگیری می کند.


هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره های نظام پزشکی روز جمعه 30 تیر با رقابت 5176 نفر در 200 شهر مختلف و در 6 گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه های پروانه دار برگزار می شود و نتایج آن روز شنبه 31 تیر اعلام می شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha