چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 218602

سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن خبر داد و اعلام کرد از آوریل گذشته شمار قربانیان این بیماری به بیش از 1800 تن رسیده است.

شمار قربانیان وبا در یمن ‌از مرز 1800 تن گذشت

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن خبر داد و اعلام کرد از آوریل گذشته شمار قربانیان این بیماری به بیش از 1800 تن رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، به نقل ، طبق گزارش منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به وبا در یمن از 27 آوریل تا به امروز به 1802 تن افزایش یافته است. همزمان حدود 356 هزار و 591 تن دیگر مبتلا یا مشکوک به این بیماری هستند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم،در این گزارش پنج استانی که در یمن بیشتر تعداد موارد ابتلا را داشته‌اند، صنعا، الحدیدة، حجه، عمران و اب معرفی شده‌اند که بیش از نیمی از موارد ابتلا (53.9) درصد در این استان‌ها ثبت شده‌اند.

استان حجه در راس این استان‌ها قرار داشته و بالاترین آمار تلفات را دارد، در این استان تاکنون 346 یمنی جان خود را در اثر ابتلا به وبا از دست داده‌اند، پس از آن استان اب با 231 مورد فوتی،‌ استان الحدیده با 210 مورد فوتی، استان تعز با 159 مورد فوتی و عمران با 149 مورد فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت وبا در 21 استان از مجموع 22 استان یمن شیوع پیدا کرده است و تنها در استان ارخبیل سقطری واقع در شرق یمن تاکنون هیچ مورد ابتلایی ثبت نشده است.

با وجود تلاش‌های سازمان‌های انسانی جهت کنترل بحران موجود در یمن، شیوع این بیماری همچنان ادامه دارد. بیماری پیشتر در مناطقی مشاهده می‌شود که درگیری میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و نیروهای وابسته به جنبش انصارالله وجود دارد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha