توقف رای دهی الکترونیک در اولین ساعات اخذ رای انتخابات نظام پزشکی/وزارت بهداشت باید پیش بینی های لازم را میکرد

سلامت نیوز: رای‌گیری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی صبح امروز آغاز شد که رأی گیری حضوری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه و قرار بود بصورت الکترونیک در سامانه اینترنتی انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز شود ولی به دلیل بروز مشکلاتی در این سامانه فعلا امکان رای دهی بصورت الکترونیک وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به ترافیک ساعات اولیه و مشکلات ایجاد شده در سامانه الکترونیک، برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی از این طریق، تا ساعت ١٢ به سامانه مذکور انتخابات مراجعه نکنند.

با توجه به اعتبار یك ساعته كد ١٢ رقمی كه پزشکان از سامانه ٢٠٠٠١٩٠ دریافت کرده اند و در صورتیكه دو بار این كد گرفته شده باشد،پزشکان قادر به رای دهی الكترونیك نخواهند بود و صرفا امكان رای حضوری را خواهند داشت افراد بسیاری را با مشکل مواجه کرده است.

البته با توجه به تعداد پزشکان حاضر در کشور بروز چنین مشکلی دور از انتظار نبود و وزارت بهداشت باید تمهیدات لازم را برای سرویس دهی مناسب به این انتخابات فراهم میکرد نه اینکه ساعات رای گیری را محدود تر کند  که همین موضوع میتواند به مشارکت فعال پزشکان آسیب برساند.

توقف رای گیری تا ساعت دوازده هم ممکن است نتواند به اندازه لازم شرایط را مهیا کند و به همین دلیل پزشکان یکدیگر را تشویق به حضور در پایگاههای اخذ رای کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha