جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 218654

محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی یک حسگر پوشیدنی ساختند که دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند.

اندازه گیری دمای بدن با حسگر پوشیدنی

سلامت نیوز: محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی یک حسگر پوشیدنی ساختند که دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، نوسان دمای بدن می‌تواند به معنای وجود مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی باشد. برای مثال تب کردن اولین نشانه عفونت است. با وجود این ممکن است نوسان دمای بدن ناشی از مشکلات جدی‌تر مانند بی‌خوابی، خستگی، افسردگی و اختلال در عملکرد متابولیک باشد.

به گزارش مدیکال ساینس،محققان برای ساخت این حسگر، مدارهای پردازش اطلاعات، یک ماژول بی‌سیم و یک حسگر مادون قرمز برای اندازه‌گیری دمای بدن از طریق گوش را با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در یک ساختار یکپارچه شبیه به دیسک قرار دادند که روی گوش کاربر قرار می‌گیرد و به یک میکروفون درونی مجهز است که امکان شنیدن صداها را در هنگام استفاده از حسگر فراهم می‌کند.


ماژول بی سیم با استفاده از فناوری بلوتوث، اطلاعات مربوط به دمای بدن را به یک برنامه گوشی هوشمند مخابره می‌کند تا در اختیار کاربر قرار گیرد.
مزیت این حسگر پوشیدنی در مقایسه با حسگرهای موجود در بازار در این است که بر خلاف حسگرهای متداول که تنها دمای سطح پوست را اندازه ‌گیری می‌کنند، این حسگر قادر است دمای درون بدن را بسنجد.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Sensors منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha