تاسف از اینکه چرا برای چنین روزی که بخش بزرگی از نخبگان کشور قرار است در انتخابات بزرگترین نظام صنفی کشور شرکت کنند برنامه ریزی درستی انجام نشده و سوال اینجاست چرا شما در بخش دولت از تجارب دیگر بخش ها استفاده نکردید تا شاهد چنین وضعیتی باشیم که افراد پشت سیستم کامپیوتری خود حاضر باشند تا هر وقت سیستم شما درست شد شروع به پروسه رای دادن کننند؟

نمره مردودی وزارت بهداشت در برگزاری انتخابات الکترونیک نظام پزشکی

سلامت نیوز:سال 2017 است و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از خدمات فاوا نمره قابل قبول دارد شرکت های بزرگی در بخش خصوصی شکل گرفته اند که در سطح بین الملل هم در حال رقابت با شرکتهای بزرگ هستند.

به گزارش سلامت نیوز در سال های گذشته در کشور هم چندین سرویس برخط ارائه شده که همزمانی استفاده کاربران در آن بسیار بالا بوده است مثل اعلام نتایج کنکور ، ثبت نام یارانه و سبد کالا و ثبت نام آمار کشور مرحله دوم ، سرویس برداشت یارانه بانک ها و ... 

این که در سال 96 یکی از بزرگ ترین وزارت خانه ها که بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور را شامل هزینه های خود کرده است و میخواهد بازیگر بزرگی در حوزه خدمات الکترونیک برای مردم باشد انتخاباتی را مدیریت فنی میکند که در همان ساعات اولیه سرویس از دسترس خارج میشود برای فعالین فاوا جای سوال و تاسف دارد .

تاسف از اینکه چرا برای چنین روزی که بخش بزرگی از نخبگان کشور قرار است در انتخابات بزرگترین نظام صنفی کشور شرکت کنند برنامه ریزی درستی انجام نشده و سوال اینجاست که چرا وزارت بهداشت در بخش دولت از تجارب دیگر بخش ها استفاده نکرده تا شاهد چنین وضعیتی باشیم که افراد پشت سیستم کامپیوتری خود حاضر باشند تا هر وقت سیستم شما درست شد شروع به پروسه رای دادن کنند؟

آیا در سال 2017 باید اعلام کنیم "پزشکان محترم برای رای دادن بعد از ساعت 12 مراجعه کنید تا پایگاه خلوت شود و مشکلات مرتفع گردد؟ "

همزمان با تنظیم این خبر و با گذشت حدودا یک ساعت از 12 همچنان سایت مورد نظر غیر فعال است.

چرا نمیخواهید بزرگان بخش خصوصی که کارنامه مثبتی دارند درگیر این پروژه ها شوند و با شرکت های تازه تاسیس و آنهایی که از شهرداری کوچ کرده اند و سرویس های فاوا به شما میدهند توافق می کنید؟ 

شرکتهایی مانند افرانت که زیرساخت اعلام نتایج کنکور را به خوبی در این سالها مدیریت کرده و شرکت توسن که زیرساخت ثبت نام یارانه و سبد کالا را  سرویس دهی کرده ، نمونه های موفقی هستند که برای بخش های عمومی کشور با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده .

اما برخی از سازمانها و وزارت خانه ها نمیخواهند بپذیرند که بزرگ شدن این شرکت ها بر پایه دانش خاصی بوده و  شرکت هایی که سرویس های نظیر ساخت مرکز تماس ، طراحی سایت و سامانه های بر خط کوچک و متوسط ارائه میکنند نمیتوانند پروژه های ملی را مدیریت کنند و لازم است در صورتی که سرویس های پر ترافیک لازم داریم ، چندین دانش با یکدیگر همکاری کنند تا اتفاقی شبیه آنچه در انتخابات نظام پزشکی و یا ثبت نام اطلاعات آماری خانوار ها رخ داد ایجاد نشود.

مسئولین فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت پیرو قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به این سوالاتِ  کارشناسان پاسخ دهند:

سیستم الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی توسط چه گروهی انجام شده و سوابق آنها چه بود؟

سامانه های ملی که قرار است در آن وزارت خانه به مردم سرویس دهند توسط چه کارشناسان و چه شرکت هایی تولید و  تست و بررسی شده اند؟

شناسنامه آن شرکت ها و یا تولید کنندگان چیست؟

شرکت زیر مجموعه وزارت مطبوع شما که هزینه های هنگفتی برای تاسیس و اداره آن شده است چه خروجی داشته و مشاوران آن چه کسانی هستند؟

با این نمره مردودی که در برگزاری الکترونیک انتخابات نظام پزشکی کسب کردید کارشناسان نگران شکست سنگین سرویس های بزرگی چون پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیکی و ... هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Ehsan ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    1 0
    متاسفانه در وزارت خانه پزشكانى با اشنايى مختصر با فناورى اطلاعات مسوليت كار را به عهده دارند وحاضر نيستند از متخصصين اين فن استفاده كنند. اين در حالى است هيچ جراح و متخصص پزشكى حاضر نيست كار جراحى رو به يك ادم وارد كه پزشك نيست واگذار كند.