رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ تاکید کرد: با وجود لغو رای‌گیری الکترونیکی، در تهران هیچ مشکلی برای اخذ رای حضوری تا ساعت 10 شب وجود ندارد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران: ابطال انتخابات موضوعیت ندارد

سلامت نیوز:رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ تاکید کرد: با وجود لغو رای‌گیری الکترونیکی، در تهران هیچ مشکلی برای اخذ رای حضوری تا ساعت 10 شب وجود ندارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان در نشست خبری هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران که در حوزه انتخابیه گفت: انتخابات نظام پزشکی یک ستاد مرکزی و یک هیات اجرایی مرکزی دارد. در این دوره از انتخابات 200 حوزه انتخابیه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند. همچنین برای رای گیری دو نوع تنظیم انجام شد؛ یکی به صورت الکترونیکی و دیگری به صورت حضوری. تمهیدات برگزاری رای گیری حضوری توسط هیات اجرایی انجام می‌شود. ما مجری و ناظر رای گیری الکترونیک نیستیم.
وی ادامه داد: تایید امکان رای‌دهی پزشکان در محل خدمت آنها به صورت الکترونیکی در حوزه‌های رای گیری حضوری انجام شد. افرادی که مجاز به رای دادن در تهران نبودند، با ارائه چهار نوع مدرک می‌توانستند در تهران رای دهند. ما از این جهت هیچ مشکلی نداشتیم.
رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به لغو رای‌گیری الکترونیکی این انتخابات تصریح کرد: بعد از اعلام رسمی لغو رای گیری الکترونیکی انتخابات، پیامکی برای اعضای سازمان فرستاده شد و ضمن اطلاع از لغو رای گیری الکترونیکی تاکید کرد که ملاک شمارش آراء انتخابات صرفا آرای حضوری خواهد بود؛ یعنی اگر کسی از طریق سامانه الکترونیکی موفق به ثبت رای خود شده است، این رای هم اکنون ملغی است و فرد باید به صورت حضوری رای خود را به صندوق بیاندازد.
به گفته جعفریان، این تصمیم در سطح هیات نظارت مرکزی گرفته شده و ارتباطی به هیات اجرایی شهرستان‌های ندارد. در حال حاضر در تهران هیچ مشکلی برای اخذ رای حضوری تا ساعت 10 شب وجود ندارد. تمدید بیش از این ساعت نیز بر عهده هیات نظارت مرکزی است.
رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ همچنین اضافه کرد: آنچه در آئین نامه انتخابات نظام پزشکی آمده است تاکیدی بر حضوری یا الکترونیکی برگزار کردن این انتخابات نداشته است. پیش بینی لغو رای گیری الکترونیکی نیز قبلا صورت گرفته بود. در خود وزارت بهداشت نیز تا لحظات آخر در مورد اینکه آیا برگزاری انتخابات به این صورت امکان پذیر است یا نه، صحبت می‌شد و می‌گفتند که به این سمت نرویم.
جعفریان تاکید کرد: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی هیچ فرصتی کمتر از دوره‌های قبل نیست؛ هرچند که ممکن است ابهامی برای کاندیداها وجود داشته باشد و درخواست لغو آرای آن را ارائه کنند. مستند آن نیز قانون نظام پزشکی و آئین نامه اجرایی انتخابات است. هیات نظارت بر انتخابات تعیین کننده سلامت آن است و باید تمام فاکتورها را در این زمینه در نظر بگیرد.
جعفریان با تاکید بر اینکه ابطال در جریان انتخابات موضوعیت ندارد، بیان کرد: زمانی که انتخابات تمام شد، می‌توان درباره ابطال آن بحث کرد. ما موظف به رای گیری و اطلاع رسانی تا ساعت آخر هستیم. حتی زمانی که همه نتایج نیز آمد، هیات نظارت می‌تواند تصمیم گیری کند که آیا رای گیری مشروعیت داشته یا خیر؟
رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ما انتخابات را تا آخرین ساعت برگزار می‌کنیم، افزود: در هر انتخاباتی باید با ساز و کار آن جلو رویم. همیشه می‌توان به نتیجه انتخابات اعتراض داشت، حتی اگر این شرایط پیش نمی‌آمد. در حال حاضر چون بحث رای گیری الکترونیکی مطرح شده و موفق نبوده است، زمینه جدیدی به اعتراضات اضافه شده و مرجع آن نیز مشخص است.
جعفریان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این دوره از انتخابات از نظر امکان رای‌دهی تفاوتی با دوره‌های قبلی ندارد. تنها این موضوع که هر کسی می‌تواند در شهر محل اشتغال خود رای دهد، به این دوره اضافه شده است. امیدواریم با وجود لغو امکان رای‌گیری الکترونیکی همکاران پزشک خسته نشوند و در رای گیری مشارکت کنند.
جعفریان در خصوص تخلفات انجام شده در جریان رای گیری انتخابات نظام پزشکی نیز توضیح داد و گفت: بعضی کاندیداها تخلفاتی را به هیات نظارت گزارش کردند که بیشتر آن درباره تبلیغات در روز اخذ رای بوده است. تا این لحظه تعرفه‌های توزیع شده از 5000 مورد گذشته و همچنان ادامه دارد. این تعرفه‌ها به تعداد شاغلین نظام پزشکی ایران تکثیر شده است. امیدواریم مشارکت پزشکان نسبت به دور قبلی انتخابات بیشتر باشد. همچنین در بعد از ظهر نیز مانند ساعات قبل از ظهر پیک رای گیری را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha