رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از ایجاد دو تونل سرد برای زائران گرمازده در مراسم حج تمتع خبر داد.

۵۹۰ زائر شرایط جسمانی سفر تمتع را ندارند/۳۳۰۰ نفر در انتظار

سلامت نیوز:رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از ایجاد دو تونل سرد برای زائران گرمازده در مراسم حج تمتع خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید علی مرعشی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، به تشریح آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران تمتع ۹۶ پرداخت و گفت: ۹۲ مطب و درمانگاه برای زائران ایرانی در عربستان پیش بینی شده که ۶۵ مطب و درمانگاه به صورت شبانه روزی دائر خواهند بود.

وی از وجود یک بیمارستان مجهز در مکه با تمامی تخصص ها برای خدمات رسانی رایگان به زائران خبر داد و افزود: برای اعمال جراحی در بیمارستان خودمان مجوز جراحی نداریم و بیمارستان سعودی این خدمات را ارائه می دهد.

مرعشی از پرفشاری خون، دیابت، آسم، دیالیز و...، به عنوان بیماری های شایع زائران حج نام برد و گفت: تمامی داروهای مورد نیاز ایام حج به روز شده و در مرکز پزشکی حج به میزان کافی در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی با اعلام اینکه از امسال حج در فصل گرم سال برگزار می شود، افزود: گرمازدگی یکی از مشکلات زائران است که آموزش کافی به پزشکان و زائران در این زمینه داده شده است.

مرعشی از ایجاد دو تونل سرد برای زائران گرما زده خبر داد و گفت: به زائران توصیه می کنیم در تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند و مایعات زیاد بخورند.

وی با اعلام اینکه در حدود ۸۶ هزار زائر امسال به حج تمتع اعزام می شوند، ادامه داد: معاینات پزشکی ۷۶ هزار زائر انجام شده و معاینات تکمیلی ۳۳۰۰ نفر نیز در این هفته انجام می شود.

مرعشی با اشاره به اینکه ۵۹۰ نفر از زائران استطاعات جسمی برای سفر حج را ندارند، گفت: پزشکان معالج تشخیص داده اند که این افراد نمی توانند شرایط سفر را تحمل کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha