مدیرعامل سایپا دیزل گفت: کامیون های فرسوده کشور بیش از 30 برابر خودروهای روز جهان آلایندگی دارند و مطابق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) خسارت های ناشی از آلودگی ها در ایران سالیانه بیش از 16 میلیارد دلار است.

کامیونهای فرسوده 30 برابر آلاینده ترند

سلامت نیوز:مدیرعامل سایپا دیزل گفت: کامیون های فرسوده کشور بیش از 30 برابر خودروهای روز جهان آلایندگی دارند و مطابق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) خسارت های ناشی از آلودگی ها در ایران سالیانه بیش از 16 میلیارد دلار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «رسول محمدصادقی» امروز (شنبه) مراسم امضاء قرارداد همکاری شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون همراه با تحویل کامیون های ولوو طرح نوسازی به مشتریان در محل شرکت سایپا دیزل افزود: بیش از100 هزار کامیون فرسوده بالای 25 سال عمر در جاده ها در حال ترددند که خسارت های سنگینی نظیر آلودگی های زیست محیطی و کاهش ایمنی ناشی از تصادفات به کشور تحمیل می کنند.

به گفته وی، 26.2 تصادفات جاده ای، مربوط به کامیون های موجود کشور است که دارای اضافه مصرف سوخت بیش از 2.5 میلیارد لیتر در سال هستند.
وی با اشاره به برخی مزایای طرح نوسازی ناوگان فرسوده کشور، خاطرنشان کرد: کاهش 50 درصدی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی ها (تا 75 درصد در خودروهای جدید)، کاهش 25 درصدی تصادفات و افزای ظرفیت حمل بار، از جمله این مزیت هاست.
مدیرعامل سایپا دیزل اظهار داشت: شرکت سایپا دیزل با بیش از 50 سال سابقه کاری و به عنوان شرکت پیشرو در تولید خودروهای تجاری کشور با ظرفیت تولید سالیانه 80 هزار خودرو، در این طرح ملی شرکت کرده که برای امسال تولید و واگذاری سه هزار و 500 دستگاه کامیون و برای سال آینده پنج هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به همکاری بانک توسعه تعاون در این طرح از برنامه ریزی برای مشارکت سایر بانک ها در آن خبر داد.
در ادامه «حمیدرضا البرزی» سرپرست امور اعتباری بانک توسعه تعاون افزود: این بانک از سال گذشته قراردادی را با همکاری سازمان حمل و نقل جاده ای برای نوسازی ناوگان فرسوده باری کشور در دست اجرا دارد که از ابتدای قرارداد تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان این سازمان پردخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی قرارداد مشابهی با شرکت ماموت نیز با همکاری سازمان راهداری، 9500 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای قرارداد تاکنون پرداخت شده است
البرزی همچنین از آغاز کار مشترک دیگری با سایپادیزل خبر داد که در مرحله نخست آن مقرر شده 600 خودرو از سوی این بانک تامین اعتبار شوند.
وی تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش مخاطرات جاده ها و کاهش آلودگی هوا، سه هدف اصلی این قراردادهاست.
سرپرست امور اعتباری بانک توسعه تعاون با اشاره به ضعف اقتصادی جامعه هدف این قراردادها و با اشاره به تاثیر مستقیم هزینه تمام شده پول بانکی در میزان سود تسهیلات اعطایی، خواستار حمایت هرچه بیشتر سازمان راهداری و اعمال تغییراتی در پرداخت یارانه سود شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha