کاندیدای انتخابات سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه شرم‌آور است که وزارت بهداشت بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی انتخابات نظام پزشکی را به آشفته‌ترین و شبهه‌برانگیزترین شکل ممکن برگزار کند، گفت: وزارت بهداشت باید از نظر بزرگان و انجمن‌های علمی پزشکی در برنامه‌های خود استفاده کند.

انتخابات نظام پزشکی به شبهه‌برانگیزترین شکل ممکن برگزار شد/ غلوگویی مشکل بزرگ وزارت بهداشت

سلامت نیوز:کاندیدای انتخابات سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه شرم‌آور است که وزارت بهداشت بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی انتخابات نظام پزشکی را به آشفته‌ترین و شبهه‌برانگیزترین شکل ممکن برگزار کند، گفت: وزارت بهداشت باید از نظر بزرگان و انجمن‌های علمی پزشکی در برنامه‌های خود استفاده کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ناهید خداکرمی در ارتباط با روند انتخابات نظام پزشکی و مشکلات پیش آمده در این زمینه، اظهار داشت: الکترونیکی برگزار شدن انتخابات از مدت‌ها پیش توسط وزارت بهداشت مطرح بود و بسیاری از بزرگان و صاحبنظران نسبت به این موضوع به وزارت بهداشت هشدار داده بودند اما این وزارتخانه اصرار به اجرای آن داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم و مهیا بودن بسترها مطرح شد، گفت: متأسفم که پیش‌بینی ها در این زمینه به واقعیت پیوست چرا که سه روز قبل اعلام کرده بودم که تجربه سامانه‌های مختلف وزارت بهداشت از حمله سیب نشان می دهد، برگزاری الکترونیکی انتخابات حتی تا ظهر انتخابات نیز به طول نمی‌انجامد.

کاندیدای انتخابات سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به دلیل این اشتباه وزارت بهداشت متأسفم و ناراحتم که در این وزارتخانه بسیاری از اقدامات بدون مشورت و در نظر گرفتن سخنان صاحبنظران صورت می‌گیرد. همچنین مشکل غلوگویی و اغراق‌آمیز بودن مسائل در این وزارتخانه است.

خداکرمی تصریح کرد: مشکل غلوگویی کارها در سطح مدیریت میانی وزارت بهداشت بوده که نظام سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه مطرح است این بوده که انجمن‌های علمی ، کارشناسان و هیأت‌های علمی بیرون از وزارتخانه نظراتشان برای مدیریت نظام سلامت مهم نیست و در واقع اجازه نقد داده نمی شود که و در واقع نشنیدن تبدیل به پاشنه آشیل وزارت بهداشت شده است.

وی تصریح کرد: شرم‌آور است که وزارت بهداشت بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی انتخابات نظام پزشکی را به آ‌شفته‌ترین و شبهه‌انگیزترین شکل ممکن برگزار کند و این مسأله یک آسیب جدی در حوزه سلامت است.

کاندیدای انتخابات سازمان نظام پزشکی، گفت: الکترونیکی برگزار کردن انتخابات هزینه و وقت زیادی را به خود اختصاص داد و دیوار بی‌اعتمادی میان نظام سلامت و جامعه پزشکی ایجاد کرد.

خداکرمی، گفت: ای کاش نظام سلامت جامعه پزشکی را محرم خود می‌دانست و قبول می‌کرد که همه در کنار هم هستیم نه مقابل هم.

وی در ارتباط با ابطال انتخابات روز گذشته و برگزاری مجدد آن، گفت: بنده نیز موافق ابطال انتخابات هستم ولی شاید این مسأله چندان به نفع حوزه سلامت نباشد. اینکه بخواهم مجدد از منابع سلامت صرف انتخابات کنند چندان مناسب نیست ولی هیأت نظارت باید بهترین تصمیم‌ها را در این زمینه بگیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دكتر س خ ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    سلام معلوم نيست تأييد صلاحيت كانديداها برچه اساس است،آيا پزشكان دو تابعيته صلاحيت كانيدايي و انتخاب شدن را بايد داشته باشند؟ فردي كه براي زايمان همسرش به كانادا ميرود و براي هر نوبت واكسيناسيون به آنجا سفر ميكند ، مناسب كانديدا شدن و در حال حاضر ، انتخاب شدن هست؟ چرا انتخابات بر اساس رشته هاي مختلف جراحي ، عمومي، داخلي وآزمايشگاهي يا تقسيم بندي مناسب ديگري انجام نميشود تا بشود از حقوق رشته هاي مختلف دفاع كرد و حرف همگي زده شود .