رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: زائران حج امسال نگران ابتلا به بیماری‌های مسری نباشند؛ چرا که این وزارتخانه با هماهنگی سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی‌های بهداشتی لازم را انجام داده‌است.

اطمینان خاطر وزارت بهداشت به حجاج؛ نگران بیماری‌های مسری نباشید

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: زائران حج امسال نگران ابتلا به بیماری‌های مسری نباشند؛ چرا که این وزارتخانه با هماهنگی سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی‌های بهداشتی لازم را انجام داده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا  درباره آمادگی وزارت بهداشت در خصوص فراهم کردن خدمات بهداشتی برای زائرین حج گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از چهار ماه قبل برنامه‌ریزی‌های بهداشتی لازم را با هماهنگی هیات پزشکی حج و زیارت آغاز کرده است؛ به این ترتیب افرادی که به مناسک حج مشرف می‌شوند با اطمینان خاطر به سفر بروند و نگران ابتلا به بیماریهای مسری نباشند. یک تیم بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نیز به حج عزیمت کرده و در دو شهر مکه و مدینه مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: این تیم بهداشتی نقش رابط بین وزارت بهداشت و هیات پزشکی حج را برعهده دارد و علاوه بر آموزش زائرین و کمک به اقدامات کنترلی بهداشتی، به طور مداوم با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در تماس است و تبادل اطلاعات می‌کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: مبنای اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت گزارش‌هایی است که سازمان جهانی بهداشت برای کشورها ارسال می‌کند. این سازمان  بر اساس این گزارشها از کشورها می‌خواهد تا زائرین  خود را نسبت به پیشگیری از بیماری‌های واگیر آگاه کرده و زمینه آموزشهای موردنیاز را  فراهم کند تا  آنها قبل ازعزیمت طی ایام حج و بعداز بازگشت از آن سلامت خود را حفظ کنند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارشی که به کشورها فرستاده است درباره برخی بیماری‌ها مانند مرس (mers)،  کرونا ویروس خاورمیانه، وبا، اسهال و بعضی از بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن توصیه‌هایی کرده‌است. برای پیشگیری از این بیماریها نیز اقدامات و هماهنگی‌های لازم با هیات پزشکی حج انجام شده‌است. سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته است تا در خصوص پیشگیری از بیماریها آموزش ببینند و اقدامات مراقبتی را در مورد آنها افزایش دهند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع داریم عربستان سعودی درمورد تمهیدات موردنیاز اقدامات لازم را  برای پیشگیری از بیماریها فراهم کرده‌است. ما نیز آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha