وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های درمان سراسر کشور بر اطلاع رسانی در خصوص « ممنوعیت پرداخت وجه خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها بدنبال شروع برخی از قانون شکنی‌های جدید تاکید کرد.

ممنوعیت پرداخت وجه «خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها/ مراقب اخاذها باشید

سلامت نیوز:وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های درمان سراسر کشور بر اطلاع رسانی در خصوص « ممنوعیت پرداخت وجه خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها بدنبال شروع برخی از قانون شکنی‌های جدید تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، میردهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی  وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های درمان سراسر کشور بر اطلاع رسانی در خصوص « ممنوعیت پرداخت وجه خارج از صندوق» در بیمارستان‌ها بدنبال شروع برخی از قانون شکنی‌های جدید تاکید کرد.

در بخشی از نامه میردهقان آمده است:

«حسب پاره‌ای از گزارش‌ها و شکایات واصله افرادی با دسترسی و سو استفاده از اطلاعات شخصی پرونده بیماران و تماس با همراهان و نیز بحرانی جلوه دادن وضعیت سلامتی وی و با ادعای تامین داروی خاص ملزومات پزشکی، اعمال جرحی اورژانسی و... مبادرت به اخاذی و دریافت وجه از طریق گوناگون (از جمله معرفی خود بعنوان پزشک معالج و درخواست انتقال وجه از طریق عابر بانک) می‌نمایند لذا به منظور حفظ محرمانگی اطلاعات و پیشگیری از اتفاقات مذکور ضرورت دارد بیمارستان‌ها با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم نسبت به حفظ و صیانت از این مهم برنامه‌ریزی و اقدام مناسب معمول دارند»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha