بعداز شوك آنافيلاكسي؛از بروز شوك مجدد پيشگيري كنيد

۱۳۸۶/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰ - کد خبر: 2189
بعداز شوك آنافيلاكسي؛از بروز شوك مجدد پيشگيري كنيد
به گزارش سلامت نیوزو به نقل از خبرگزاري آلمان؛ متخصصان مركز آلرژي ويزبادن آلمان هشدار دادند، واكنش بيش از حد سيستم ايمني در افراد مبتلا به آلرژي مي‌تواند منجر به ايست تنفسي خطرناك شود و بايد در بخش اورژانس فوراَ درمان شود.
مهمترين مسئله در هنگام بروز شوك آنافيلاكسي آن است كه علائم آن سريع تشخيص داده شود. همچنين از علائم هشدار دهنده مي‌توان در كنار التهاب و خارش، به قرمزي بخش وسيعي از پوست و خارش دهان اشاره كرد.
در اغلب موارد شوك آنافيلاكسي به دنبال مصرف مواد غذايي مانند بادام زميني، شير، تخم مرغ و يا ماهي بروز مي‌كند. همچنين اين حمله مي‌تواند ناشي از نيش سمي حشرات و يا مصرف دارو باشد. شوك آنافيلاكسي نوعي از افزايش حساسيت آني است كه طي آن يك فرد حساس، پس از مواجه با ماده حساسيت‌زا دچار ايست تنفسي، شوك، كهير و خارش مي‌شود.
براساس اين گزارش، افراد مبتلا ابتدا بايد تحت ايمن سازي غيرفعال خاص و ويژه  قرار گيرند. علاوه بر اين استفاده از داروهاي خاص براي مواقع اورژانس آنها ضروري است.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
2.97914s, 18q