دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 219005

مقامات بهداشتی هند روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کردند حدود 600 نفر در سالجاری میلادی براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست داده اند.

مرگ 600 مبتلا به آنفلوانزای خوکی در هند

سلامت نیوز: مقامات بهداشتی هند روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کردند حدود 600 نفر در سالجاری میلادی براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، براساس جدیدترین آمار منتشر شده حدود 12 هزار و 500 نفر در هند از ابتدای سالجاری میلادی به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا شده اند.
ایالت های ماهاراشترا با 284،گجرات 75 ،کرالا63 و راجستان با 59 مورد مرگ به ترتیب بیشترین جان باختگان آنفلوانزای خوکی را به خود اختصاص داده اند.
براساس این گزارش ،284 نفر در پایتخت هند به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا شده اند که چهار نفر از این افراد جان خود را از دست داده اند.
دکتر جاگدیش پراساد، رئیس سازمان خدمات بهداشتی هند، یکی از دلایل اصلی مرگ افراد مبتلا به آنفلوانزای خوکی را مراجعه نکردن به موقع به پزشک عنوان و اظهار کرد مردم باید به محض مشاهده علائم آنفلوانزای خوکی با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار گیرند.
وی تصریح کرد یک تیم پزشکی واکنش سریع توسط دولت برای بررسی روند رو به رشد شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در ایالت ماهاراشترا مستقر شده است.
پزشکان هندی از احتمال جهش ویروس اچ 1ان 1که عامل بیماری آنفلوانزای خوکی است نگران هستند.
دکتر اروپ باسو یک پزشک قفسه سینه گفت که آنفلوانزای خوکی معمولا در فصل زمستان یا پس از پایان فصل باران شیوع می یابد اما امسال از ماه ژوئن این بیماری گسترش یافته که این باعث نگرانی کارشناسان شده است.
دکتر سوران جیت چترجی یک مشاور ارشد در بیمارستان آپولو دهلی نو اظهار کرد موسسه ملی ویروس شناسی و مرکز ملی کنترل بیماری باید علل شیوع ناگهانی بیماری آنفلوانزای خوکی را بررسی کند.
شستشوی مرتب دستها،استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری ازابتلا به این بیماری است.
از سال 2009 سال شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی تاکنون بیش از چهار هزار نفر در هند براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
این ویروس نخستین بار در سال 1918 میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل 2009 دوباره این بیماری به نام انفلوآنزای نوع A یا خوکی با شکل، قدرت و توانایی بیماری زایی متفاوت از گذشته در کالیفرنیای جنوبی آمریکا گزارش شد و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.
قدرت بیماری زایی این ویروس سه برابر ویروس آنفلوآنزای معمولی بوده و بیشترین شیوع آن در فصل زمستان است.
تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (H1N1) است.
دوره انتقال این بیماری از یک تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری و با داشتن تماس نزدیک صورت می گیرد.
معمولا قسمت فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می کند و تنها در یک تا دو درصد می تواند منجر به مرگ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha