یک وکیل داگستری به بررسی جزییات برائت نام بیماران تالاسمی پرداخت و گفت: بیماران تالاسمی می‌تواند با تنظیم یک شکایت در مراکز قضایی بخش آخر این برائت‌نامه را لغو کنند.

برائت‌نامه باعث سلب مسئولیت پزشک یا مراکز درمانی نمی‌شود

سلامت نیوز:یک وکیل داگستری به بررسی جزییات برائت نام بیماران تالاسمی پرداخت و گفت: بیماران تالاسمی می‌تواند با تنظیم یک شکایت در مراکز قضایی بخش آخر این برائت‌نامه را لغو کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدجعفر نعناکار وکیل پایه یک دادگستری درباره اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی اظهار داشت: این برائت نامه شامل چند بخش می‌شود که در بخش ابتدایی آن از عوارض دریافت خون مانند درد اندام‌ها و افت فشار نام برده شده که عموماً برای هر کسی وجود دارد اما در بخش دوم این برائت نامه از انتقال عفونت از طریق فراورده‌ها نام برده شده که حتی با امضا کردن ان توسط بیمار، این بخش از نامه غیرقابل استناد است.

این استاد دانشگاه دربارهٔ غیرقابل استناد بودن بخش دوم این سند گفت: چون فرد گیرنده خون به نوعی در عسر و هرج قرار دارد و چاره‌ای جز دریافت فراورده‌های خونی ندارد، پس بخش دوم غیرقابل استناد است.

نعناکار تأکید کرد: این بند از پزشک یا مرکز درمانی سلب مسئولیت نکرده و اطمینان از استانداردهای لازم فراورده‌های خونی از وظایف قطعی آنان است.

وی افزود: این سند با توجه به اکراه بیمار در امضا و علی رغم داشتن امضای شاهد، قابلیت غیرقابل استناد بوده و از نظر قانونی قابلیت نغض آن وجود دارد.

این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: این برائت نامه باعث سلب مسئولیت از پزشک یا مرکز درمانی نمی‌شود. این سند وجه قانونی ندارد و در صورت بروز مشکل بعد از دریافت خون، بیمار می‌تواند شکایت کند.

وی در آخر افزود: متن برائت نامه باید اصلاح شود در غیر این صورت بیماران تالاسمی و سایر افراد درگیر، می‌توانند با تنظیم یک شکایت در مراکز قضایی بخش آخر آن را لغو کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha