وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید با اعتماد راسخ و برنامه های هدفمند در حوزه سلامت و رفاهیات عمل کرده و تقویت و تکمیل این راهبردها در دولت دوازدهم نیز ملاک است.

دولت درحوزه سلامت و زیرساخت های اجتماعی موفق عمل کرده است

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید با اعتماد راسخ و برنامه های هدفمند در حوزه سلامت و رفاهیات عمل کرده و تقویت و تکمیل این راهبردها در دولت دوازدهم نیز ملاک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی درمانی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان زرندیه افزود: سرمایه های انسانی سالم و توانمند مهمترین داشته کشور در بخش های مختلف است و این وزارتخانه در دولت یازدهم کوشیده است که سرفصل های متنوع در حوزه رفاه، سلامت، مهارت آموزی و پیشگیری و مهار آسیب های اجتماعی را با رویکرد تخصصی به پیش ببرد.
وی گفت: اجرای سیاست های واحد در تجمیع خدمات بیمه ای، بهره برداری حداکثری از امکانات سلامت و اجتماعی، ارتقای شاخص های نشاط اجتماعی، کسب و کار و حقوق شهروندی و توجه به محرک ها، تقویت زیرساخت ها و برنامه های اجرایی و نرم افزاری از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید بوده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از سفر به استان مرکزی را آشنایی با برنامه ها و ارزیابی مشکلات و کاستی های این استان عنوان کرد و گفت: در این سفر تعدادی از طرح های تامین اجتماعی و بهزیستی که نقش محوری و مستقیم در ارائه خدمات کیفی و رفاهی به جامعه هدف دارد، به بهره برداری می رسد.
ربیعی اظهار کرد: استان مرکزی از کانون های مهم صنعتی و اشتغالزا در کشور است که سهم بسزایی در درآمد ناخالص ملی دارد و پیگیری مسائل رفاهی و سلامت کارگران و مشمولان قانون کار در این حوزه به صورت ویژه پیگیری می شود.
وی گفت: اورژانس های اجتماعی باید در راستای مشاوره، بهبود و تحکیم بنیان خانواده گام بردارند و این مراکز می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند.


مدیر در مان تامین اجتماعی استان مرکزی در ایین آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی درمان کارگران و بازنشستگان شهرستان زرندیه گفت: این مرکز درمانی در زمینی به وسعت سه هزار و 400متر مربع با زیر بنای سه هزار و 300 متر مربع در سه طبقه ساخته می شود.
بابک عدلی افزود: این کلینیک تخصصی دارای امکانات درمان سرپایی، تخصصی، عمومی و خدمات اورژانسی است که در مدت زمان 24 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.


وی گفت: زمین این طرح توسط خیران اهدا شده و اعتبار پیش بینی شده برای ساخت و تجهیز آن 12 میلیارد ریال است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه این سفر در جریان بهره برداری از پایگاه اجتماعی شهرستان زرندیه توسط وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح اجتماعی با اعتبار 6 میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات و مداخلات فردی، اجتماعی، روانی و خانوادگی به ساکنان این شهرستان ایجاد شده است.
بهروز رفیعی افزود: فعالیت و ارایه خدمات در این مرکز شبانه روزی، رایگان است و و اولویت کار در این مجموعه ارائه خدمات تخصصی به زنان و کودکان آسیب دیده و در معرض خطر است.


وی توضیح داد: مراجعان در تماس با خط ملی 123 هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و تهدید به خودکشی را اطلاع داده و تیم پایگاه اجتماعی در 15 دقیقه در محل مورد نظر حضور پیدا می کند.
رفیعی گفت: پنج مرکز اورژانس اجتماعی در استان مرکزی فعال است که با راه اندازی این پایگاه اجتماعی در زرندیه، محلات و خنداب هشت شهرستان استان صاحب زیرساخت های خدمات تخصصی اجتماعی می شوند.


به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با حضور رئیس جمهوری 150 پایگاه اجتماعی در سراسر کشور افتتاح می شود که بهره برداری از سه طرح اورژانس اجتماعی در استان مرکزی امروز توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
شرکت در نشست شورای اداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بهره برداری از خیریه سرای خوبان آفتاب در خمین، سالن سرپوشیده و استخر شهر دلیجان و اورژانس اجتماعی 123 محلات از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در این سفر با حضور در گلزار شهدای امزاده سید علی اصغر شهرستان ساوه با نثار فاتحه و گل به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و 33 شهر در قلب ایران واقع شده است و به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی و کارگری کشور مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha