سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 219125

سلولیت عارضه ای است که غلب در پوست ران‌ ها و باسن و معمولا بعد از بلوغ رخ می ‌‌‌دهد.

۱۰ گام ساده برای رهایی از عارضه سلولیت!

سلامت نیوز:سلولیت عارضه ای است که غلب در پوست ران‌ ها و باسن و معمولا بعد از بلوغ رخ می ‌‌‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت متخصصان پوست می گویند که ممکن است سلولیت ۹۰ درصد زنان را تحت تاثیر قرار دهد. سلولیت می ‌تواند به صورت فرورفتگی یا پوستی شبیه پوست پرتقال بروز کند و تنها زمانی قابل مشاهده است که پوست فشرده شود. اما این عارضه در برخی افراد بسیار مشهود است به طوری که سطح بزرگی از پوست را برآمدگی های عمیق و چین و چروک می ‌پوشاند. در حالی که سلولیت اکثرا بر روی ران و قسمت تحتانی بدن بروز می ‌کند، گاهی بر روی شکم، بازو و سینه‌ها نیز پدیدار می ‌شود.

توصیه ھای زیر به کاھش ظاھر پوست پرتقالی در طول زمان کمک می کند:

ورزش های هوازی: در رفع سلولیت موثراست. بیشتر به انجام ورزشھایی بپردازید که روی قسمت ران تمرکز دارند مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن.

نوشیدن آب: پیشگیری بھتر از درمان است. آب پوست شما را ھیدراته نگه می دارد و سموم را دفع می کند. روزانه ۱ و نیم لیتر آب بنوشید.

مصرف غذاهای حاوی لسیتین: این مواد غذایی را به صورت روزانه مصرف کنید زیرا باعث استحکام جداره سلولھا می شود. تخم مرغ، سیب، سویا، اسفناج، گل کلم، بادام زمینی و کاھو موادغذایی غنی از لسیتین ھستند.

مصرف کافی پروتئین: باعث تقویت و تسریع ساخت کلاژن و الاستین می شود که از تشکیل سلولیت جلوگیری می کنند. گوشتھای کم چرب، مغزھا، حبوبات و شیر کمچربی را فراموش نکنید.

استفاده از کرمھای ضد سلولیت: اگر ھربار که استحمام می کنید از این کرم ها استفاده کنید، جریان خون در ناحیه درگیر با سلولیت بیشتر شده و به رفع سلولیت کمک می کند.

بالا رفتن از پله ها: به افزایش جریان خون کمک می کند.

مصرف ماھی: روغن موجود در ماھی از آسیب رسیدن به جداره سلولھای پوستی جلوگیری می کند. سعی کنید در ھفته حداقل یک بار ماھی بخورید.

اجتناب از لبنیات پرچرب: لبنیات پرچرب مثل خامه، کره و پنیر خامهای سرشار از اسیدھای چرب اشباع ھستند و شکستن آنھا برای بدن بسیار دشوارتر است. تا جای ممکن از مصرفشان خودداری کنید.

کاهش مصرف کیک و فست فودها: غذاھای چرب و فراوری شده می توانند باعث ایجاد سلولیت گردند آنهم با افزایش ذخیره چربی در بدن.

مصرف کافی میوه و سبزی: این محصولات غنی از فیبر و آب ھستند و برخی از انواع آنھا مثل کرفس، پرتقال، گریپ فروت، ھلو و آلو که قند کمتر و فیبر بیشتری دارند به بقیه ارجحیت دارند.
منبع:goodtoknow

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha