سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 219148

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب روند پیری پوست را کُندتر می‌کند.

کرم‌های ضدآفتاب پیری پوست را کُند می‌کنند

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب روند پیری پوست را کُندتر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر علی ابراهیمی  با اشاره به اثرات مخرب نور خورشید بر روی پوست، اظهار کرد: در تمامی فصول سال و به ویژه فصول گرم سال که شدت و مدت تابش خورشید بیشتر می‌شود، باید جهت پیشگیری از آثار مخرب نور خورشید محافظت‌هایی از پوست صورت گیرد.

وی بر استفاده از کرم ضد آفتاب جهت پیشگیری از آثار مخرب نور خورشید تاکید کرد و افزود: مصرف ضد آفتاب مهم‌ترین راه پیشگیری از سرطان و لک‌های پوستی است.

ابراهیمی با بیان اینکه نور خورشید در تسریع روند پیری پوست تاثیرگذار است، گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب تا حدی می‌تواند این روند را کُندتر کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست، گفت: افراد باید در همه فصول از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و این امر به ویژه برای افرادی که در محیط‌های بیرون فعالیت دارند، اهمیت دوچندان دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: افرادی که در محیط‌های باز فعالیت دارند از جمله کشاورزان، کارگران و ورزشکاران باید روزانه سه تا چهار مرتبه از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود این افراد در کنار کرم ضد آفتاب از کلاه و عینک آفتابی نیز جهت محافظت بیشتر از پوست خود استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مصرف کرم ضد آفتاب برای افرادی که در محیط‌های بسته فعالیت دارند به میزان یک یا دو مرتبه در روز کفایت میکند.

ابراهیمی با بیان اینکه کرم‌های ضد آفتاب ایرانی تفاوتی با نمونه خارجی آن ندارد، گفت: تنها موردی که در انتخاب کرم ضد آفتاب باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب کرم‌ متناسب با نوع پوست فرد است؛ بطوریکه افرادی که پوست‌های چرب یا با زمینه جوش یا آکنه دارند باید کرم متناسب با پوست خود را خریداری کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه موارد حساسیت افراد به کرم‌های ضد آفتاب اندک است، گفت: در برخی موارد افراد به دلیل داشتن پوستی حساس، به مصرف کرم ضد آفتاب حساسیت نشان می‌دهند که بطور معمول با تغییر نوع کرم این حساسیت برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha