چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 219192

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان کرد: دستکاری زیاد بینی خطر خونریزی مویرگ‌های داخل بینی را به همراه دارد.

دستکاری بینی چه عواقبی به دنبال دارد؟

سلامت نیوز:رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان کرد: دستکاری زیاد بینی خطر خونریزی مویرگ‌های داخل بینی را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محسن نراقی، رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران درباره خطرات دستکاری بینی، گفت: مویرگ‌های زیادی روی مخاط وجود دارد به طوری که بینی یکی از پرخون‌ترین بافت بدن شناخته شده است به همین دلیل دستکاری زیاد بینی می‌تواند فرد را مستعد خونریزی بینی کند.

وی افزود: گاهی خشکی هوا باعث می‌شود این مویرگ‌ها آسیب‌پذیرتر شوند و وقتی فرد بینی خود را دستکاری می‌کند این امر موجب خونریزی و پارگی مویرگ‌های می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در مواردی که این دستکاری خیلی طولانی و زیاد باشد حتی ممکن است باعث ساییدگی تیغه بینی و سوراخ شدن تیغه بینی شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم افراد تا حد امکان از دستکاری داخل بینی خودداری کنند و برای تمیز کردن داخل بینی از محلول نمکی رقیق استفاده کنند.

وی افزود: اگر فردی دچار خشکی بیش از حد بینی باشد می‌تواند برای اجتناب از دستکاری بینی از پماد‌ برای چرب نگه‌داشتن فضای داخل بینی استفاده کنند.

نراقی با بیان اینکه دستکاری بینی خطری برای مغز ندارد، گفت: اما اگر بینی به دلیل ضربه‌ دچار خون مردگی داخل تیغه بینی شود با عوارضی از جمله ساییدگی غضروف تیغه بینی مواجه می‌شود. که این امر نیز موجب بدشکلی بینی می‌شود.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران خاطرنشان کرد: گاهی این خون مردگی‌ها علاوه بر ساییدگی خطر بروز عفونت را نیز در پی دارد.

وی افزود: عفونت ایجاد شود نیز خطر آپسه چرکی را به همراه دارد. آپسه چرکی بسیار خطرناک است زیرا ممکن است باعث انتقال عفونت به داخل مغز شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha