عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند، گفت: برای کوتاه ترین درمان اعتیاد ۶ ماه زمان لازم است.

دوره‌های یک ماهه جوابگوی ترک اعتیاد معتادان نیست/ برای درمان معتادان حداقل ۶ ماه زمان نیاز است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند، گفت: برای کوتاه ترین درمان اعتیاد ۶ ماه زمان لازم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری ، با بیان اینکه ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد جوابگوی نیاز استان تهران نیست، گفت: متاسفانه با توجه به افزایش تعداد معتادان ظرفیت کمپ ها افزایش نیافته و با این تعداد کمپ نمی توان کاری از پیش برد.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کنترل اعتیاد بدون انجام روان درمانی احتمال بازگشت معتاد به اعتیاد را فراهم می کند، گفت: علاوه بر دارو درمانی روان درمانی در کمپ های ترک اعتیاد نیز باید در دستور کار قرار گیرد زیرا اعتیاد بیش از آنکه بیماری جسمی باشد یک بیماری روانی تلقی می شود بنابراین نمی توان جسم معتاد را از اعتیاد پاک کرد اما روان معتاد درگیر آن باشد.

کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد کمپ های ترک اعتیاد با بیان اینکه کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت سه هفته تا یک ماه به معتادان خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: این مراکز برای درمان اعتیاد سه هفته تا یک ماه به معتاد خدمات رسانی می کنند در حالی که فرد معتاد برای پاکسازی جسمی و فیزیکی حداقل به یک تا دو ماه زمان نیاز داشته و همچنین درمان روانی اعتیاد نیز از 9 ماه تا 2 سال زمان می برد بنابراین برای کوتاه ترین درمان اعتیاد 6 ماه زمان لازم است.

وجود تیم تخصصی و کارآمد در کمپ های اعتیاد به درمان های علمی تر معتادان منجر می شود

خضری با تاکید بر اینکه وجود تیم تخصصی و کارآمد در کمپ های اعتیاد به درمان های علمی تر معتادان منجر می شود، گفت: نیاز است اشتغال معتادان بهبود یافته مورد توجه قرار گیرد تا مجددا به سمت مواد مخدر روی نیاورند.

روش های درمانی ترک اعتیاد کمپ ها مطابق با استانداردهای روز دنیا نیست

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه روش های درمانی ترک اعتیاد کمپ ها مطابق با استانداردهای روز دنیا نیست، تصریح کرد: برای رفع کمبود مراکز ترک اعتیاد در پایتخت خیرین باید ورود کنند؛ هر چند بخش خصوصی نیز تمایل ورود به این موضوع را دارد اما به دلیل آنکه ایجاد کمپ ها درآمدزایی لازم را برای بخش خصوصی در پی ندارد بنابراین می طلبد از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد برای ایجاد کمپ ها استفاده کرد.

99درصد مجوز ایجاد کمپ ها از سوی سازمان بهزیستی صادر می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 99درصد مجوز ایجاد کمپ ها از سوی سازمان بهزیستی صادر می شود، افزود: کمپ ها با همکاری هماهنگ وزارتخانه های بهداشت، کشور و سازمان بهزیستی اداره می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha