چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 219247

دانشمندان بر این باورند که بهترین روش برای درمان انواع سرطان، استفاده از داروهای شخصی‌سازی شده به منظور مقابله با تومورهای موجود در بدن هر بیمار است.

درمان سرطان با واکسن‌های شخصی‌ شده

سلامت نیوز:دانشمندان بر این باورند که بهترین روش برای درمان انواع سرطان، استفاده از داروهای شخصی‌سازی شده به منظور مقابله با تومورهای موجود در بدن هر بیمار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، محققان آلمانی با استفاده از داروهای ضد سرطانی تولید شده با ویژگی‌های بدن هر بیمار، موفق به درمان کامل چهار بیمار از شش بیمار مبتلا به سرطان ملانوما یا سرطان مهلک پوست شدند.

به گزارش دیلی‌میل،فرآیند شخصی‌سازی داروهای سرطانی بر خلاف مفهوم کلی ساخت یک دارو برای مقابله با تمام تومورهای سرطانی، یعنی تولید پروتئین‌های اختصاصی ضد سرطان بر اساس هر تومور موجود در بدن هر بیمار است.

پروفسور اوگور ساین، متخصص سرطان‌شناسی از موسسه تحقیقات پیشرفته بیولوژیک آلمان عنوان کرد: نتیجه مطالعات ما بر روی تولید واکسن‌های شخصی برای هر بیمار و بر اساس هر تومور موجود در بدن بیمار نشان داد که در صورت تزریق این داروها در زمان‌بندی مشخص، پدیده متاستاز یا مهاجرت سلول‌های سرطانی از بافت میزبان به سایر اندام‌های بدن کنترل و مهار می‌شود.

تولید واکسن ضد سرطان شخصی برای هر بیمار، نیازمند شناسایی توالی ژنی سلول‌های سالم و سرطانی موجود در بافت تومور است تا از این طریق پروتئین‌های انحصاری تومور سرطانی مشخص شوند.

پس از شناسایی پروتئین‌های انحصاری در هر تومور، اطلاعات لازم جهت پیش‌بینی واکنش سیستم ایمنی در برابر سلول‌های سرطانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عملکرد واکسن شخصی علیه تومورهای سرطانی به صورت هوشمندانه است، یعنی واکسن سیستم ایمنی بدن را تنها بر ضد سلول‌های سرطانی موجود در تومور تحریک کرده و از آسیب به سلول‌های سالم جلوگیری می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha