معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس بحث های مطرح شده سال گذشته در ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ایجاد خانه‌های امن تزریق در چندشهرستان مطرح شده است.

انتقاد وزارت رفاه از مقاومت‌های وزارت بهداشت در برابر ایجاد خانه‌های امن تزریق

سلامت نیوز:معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس بحث های مطرح شده سال گذشته در ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ایجاد خانه‌های امن تزریق در چندشهرستان مطرح شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، احمد میدری در نشست بررسی ابعاد توزیع موادمخدر دولتی که به میزبانی دبیرخانه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه با ایجاد خانه های امن، تزریق تحت کنترل و نظارت انجام می شود گفت: وزیر رفاه از زمان آغاز به کار خود تاکنون بر گفت و گو در مورد مسائل موجود درجامعه تاکید کرده است.

وی افزود: بر همین اساس بسیاری از  سیاست‌های تصویب شده نیازمند بازنگری هستند و باید از آنها اسطوره‌زدایی شود، دربسیاری از موارد سیاست‌هایی که سالها ادامه پیدا کرده اند نیازمند تجدید نظر هستند و باید به جامعه امکان تجدید نظر داده شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه معاونت رفاه اجتماعی کتابی منتشر کرده و طبق آن تجربیات جهانی را در کشورهایی که اجازه مصرف مواد مخدر را به رسمیت شناخته اند بررسی کرده است گفت: نباید بحث درباره این موضوع خط قرمز محسوب شود .

میدری با اشاره به تاریخچه ممنوعیت تریاک در ایران ، ابعاد مختلف این موضوع را تشریح کرد و گفت: این موضوع جزو مذاکرات عمومی است و نمی توان پایان این گونه مذاکرات را اعلام کرد .

وی با تاکید بر اینکه نباید جامعه را در معرض آزمایش های بزرگ قرار داد، عنوان کرد :  اینکه سیاستی را در سطح گسترده انجام بدهیم و بعد تجدیدنظر کنیم تبعات دارد. بسیاری کشورها آزمایش های محدود پیرامون سیاست ها انجام می دهند.
 
وی به بستر پیچیده اجتماعی اشاره کرد و گفت: اقشار در سنین مختلف با جنسیت و شرایط فرهنگی و اجتماعی متفاوت در کنار هم زندگی می کنند و باید این را مدنظر قرار داد.

چرا برای آزمایش‌های محدود پایلوت خط قرمز قایل می‌شویم؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار با اشاره به طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مجلس، گفت: نمایندگان مجلس احساس می کنند می‌شود کاری کرد اما دولت نمی کند و این بد است. باید کاری انجام دهیم که پشتوانه کار کارشناسی دقیق داشته باشد، اما معمولا این نکته اعمال نمی‌شود و سیاست‌هایی اجرا می شوند که می‌تواند خطرناک باشد.  نباید این احساس بوجود بیاید که دولت کاری نمی کند و حالا مجلس وارد عمل شده است.

میدری افزود: وزارت بهداشت در مقابل راه اندازی خانه های امن تزریق مقاومت کرد و ما بسختی موافقت گرفتیم تا در دو شهر طرح را پایلوت کنیم. چرا برای آزمایش‌های محدود پایلوت خط قرمز قایل می‌شویم؟

 روزبه کردونی مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی این گونه نشست ها را درتداوم نشست های شورای عالی رفاه دانست و تاکید کرد که در این جلسه دیدگاه های مختلف کارشناسی در خصوص ابعاد تصمیمات مربوط به طرح دولتی شدن مواد مخدر بررسی و در تصمیم گیری های نهایی لحاظ می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha