مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اعلام اینکه چهار مرکز نگهداری حیات وحش مجوز فعالیت ندارند، گفت: مراکز نگهداری حیات وحشی که هنوز مجوز ندارند، باید یکسری مدارک، مستندات و تعهدات را بر اساس دستورالعمل های محیط زیست ارائه دهند تا مجوزها صادر و فرایند فعالیت آن ها قانونی شود.

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اعلام اینکه چهار مرکز نگهداری حیات وحش مجوز فعالیت ندارند، گفت: مراکز نگهداری حیات وحشی که هنوز مجوز ندارند، باید یکسری مدارک، مستندات و تعهدات را بر اساس دستورالعمل های محیط زیست ارائه دهند تا مجوزها صادر و فرایند فعالیت آن ها قانونی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمدحسین بازگیر ، با اشاره به اقدامات اداره محیط زیست شهر تهران برای استانداردسازی مراکز نگهداری حیات وحش در پایتخت اظهارداشت: در  سطح شهر تهران حدود 12 مرکز نگهداری حیات وحش وجود دارد که برخی از این مراکز مربوط به پرندگان و باغ وحش و برخی مراکز کوچک نگهداری از گونه ها هستند.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به مراکز دارای مشکل توضیح داد: برخی از مراکز نگهداری حیات وحش دارای اشکالات جدی بودند که مشکلات دو مرکز در سال گذشته برطرف شد. یکی از این مراکز، پارک شهر تهران بود که برای مرکز نگهداری حیات وحش آن مجوز صادر شد و مشکلاتی که وجود داشت اصلاح شده است.

صدور مجوز برای مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهر

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهر گزارش های خود اظهاری مرکز را برای محیط زیست ارسال می کند و در این محل دامپزشک مستقر شده و گزارش تغذیه به گونه های موجود در این مرکز تهیه و ارسال می شود.

بازگیر در ادامه با اشاره به مشکلات چهار مرکز نگهداری حیات وحش در تهران گفت: مرکز نگهداری چیتگر، مرکز نگهداری قوچ و میش لارستان، پارک ساعی و پارک ملت هنوز مشکل دارند. این موضوع توسط محیط زیست پیگیری و تذکرات لازم به مسئولان این مراکز داده شده است.

ارائه فرصت به مراکز غیرمجاز برای رفع ایرادات

مدیرکل محیط زیست شهر تهران از ارائه فرصت به مراکز غیرمجاز نگهداری برای اصلاح مشکلات بیان کرد: در فرصتی که محیط زیست به این مراکز داده قرار شد طرح اصلاح و تغییرات تهیه و اصلاحات اعمال شود. برخی از این مراکز انجام داده اند و تعدادی از آن ها باقی مانده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراکز نگهداری حیات وحشی که هنوز مجوز ندارند، باید یکسری مدارک، مستندات و تعهدات را بر اساس دستورالعمل های محیط زیست ارائه دهند تا مجوزها صادر و فرایند فعالیت آن ها قانونی شود. این مراکز از گذشته بوده و فعالیت می کردند اما ادامه فعالیت آن ها منوط به رفع ایرادات است.

 

مشکلات باغ پرندگان تهران هنوز باقی است

بازگیر با اشاره به مشکلات باغ پرندگان تهران نیز توضیح داد: باغ پرندگان نیز دارای مشکلاتی است که با پیگیری های انجام شده، شهرداری پیمانکار این پروژه را تغییر داد. پیمانکار جدید بهتر از گذشته کار را آغاز کرده و بخشی از مشکلات را برطرف کرده و محیط زیست این مسایل را پایش می کند.

وی تصریح کرد: گونه های موجود در باغ پرندگان هر سه ماه یکبار چک می شوند و گزارش خوداظهاری این مرکز بررسی می شود اما هنوز مشکلاتی باقی مانده که باید برطرف شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha