سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم واکسیناسیون جوانان در برابر موج شیوع مواد مخدر تاکید کرد .

موج شیوع مواد مخدر در حاشیه شهرها/لزوم واکسیناسیون جوانان

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم واکسیناسیون جوانان در برابر موج شیوع مواد مخدر تاکید کرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد امین نعیمی فرد  بیان کرد: ما قانونی در مورد مبارزه با مواد مخدر داریم که مورد تایید تشخیص مصلحت نظام است و تقریبا بیش از 3 دهه از عمر این قانون می گذرد. باتوجه به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در طی این سال ها در فکر بازنگری جدی این قانون هستیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اهمیت این کار افزود: مهم ترین کاری که ما در دوره جدید می توانیم انجام دهیم موضوع بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر است.این مسئله هم برای مجل و هم دولت یازدهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نعیمی در ادامه باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر واکسیناسیون کردن جوانان و توانمند سازی آنها در مقابل موج شیوع جدید مواد مخدر گفت: این تصمیم گیری در سطح وزارت کشور بیشتر برای بافت های حاشیه شهر در نظر گرفته شده است، که باید امکانات و یا پایگاه هایی را برای آگاه سازی  جوانان ایجاد کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نقش دولت و خانواده در مقابله با این موضوع گفت: مصرف مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است، زمانی که خانواده نتواند آگاهی کامل را به فرزند خود منتقل کند و با مدرسه پیوستگی لازم را نداشته باشد و از طرفی هم دولت موضوع اشتغال را جدی نگیرد، منجر به بیماری به اسم اعتیاد می شود که با عنوان مواد مخدر شناخته می شود و مشکل اساسی تر دسترسی بسیار راحت به اینگونه مواد است. اگر ما شرایط لازم اجتماعی را فراهم نکینم، هیچگاه با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha