ر اساس یک تحقیق تازه، پژوهشگران اعلام کرده‌اند که آلودگی هوای خانه، احتمال بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

افزایش احتمال حمله قلبی در خانه‌هایی با هوای آلوده

سلامت نیوز:بر اساس یک تحقیق تازه، پژوهشگران اعلام کرده‌اند که آلودگی هوای خانه، احتمال بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایمنا، گزارش کوتاهی که اخیرا در مجله انجمن قلب آمریکا منتشرشده است نشان می‌دهد تماس طولانی با آلودگی هوای خانه ناشی از سوخت هایی از قبیل نفت و گازوئیل برای تولید گرما، روشنایی و پخت و پز، باعث افزایش مرگ و میر و حمله قلبی می شود.


نویسنده این گزارش معتقد است سوخت های تمیز تر از جمله گاز طبیعی با مرگ و میر کمتری ارتباط دارند. محققین  پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تماس با آلودگی خانگی ناشی از سوزاندن نفت، چوب، گازوئیل، پهن و گاز طبیعی را در یک مطالعه مشاهده ای در جمعیت شمال شرق ایران در استان گلستان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ بررسی کردند.


هشتاد درصد شرکت کنندگان در مناطق روستایی زندگی می کردند و از سوخت خانگی برای پخت و پز و گرما استفاده می‌کردند. محققین دریافتند که افرادی که از گازوئیل یا نفت استفاده می کردند ۶ درصد افزایش احتمال مرگ و میر در طی ۱۰ سال داشتند، ۱۱ درصد افزایش احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی داشتند و ۱۴ درصد افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های ایسکمیک قلبی داشتند. بر عکس در کسانی که از گاز طبیعی استفاده می کردند در مقایسه با سایر منابع سوخت، ۶ درصد کاهش احتمال ابتلا به مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی مشاهده گردید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha